مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اریکسون و تلیا رکورد سرعت 15 گیگابیت در ثانیه را در شبکه 5G ثبت کردند

اریکسون با همکاری اپراتور مخابراتی تلیا موفق شده تا در آزمایش شبکه‌ی 5G به سرعت خارق العاده ۱۵ گیگابیت در ثانیه دست یابد.

براساس نقشه‌ی راه ترسیم شده، اریکسون و تلیا در نظر دارند تا سال ۲۰۱۸ امکان استفاده از شبکه‌ی 5G را برای مشترکان این اپراتور فراهم کنند.

متس اسورد، مدیر ارشد عملیات و سرویس‌های تلیا در این خصوص می‌گوید:

دست یافتن به این رکورد را باید دستاوردی بزرگی در مسیر ارائه‌ی شبکه‌های 5G به مشتریانمان در کشور سوئد و استونی تا سال ۲۰۱۸ بدانیم. دانش و فناوری ما در مورد شبکه‌های 5G با انجام آزمایش‌ها در محیط واقعی روز به روز بیشتر شده و می‌توانیم درک خود را از مشکلات و چالش‌های پیاده‌سازی این فناوری افزایش دهیم تا نهایتا نیاز کاربران خود به یک شبکه‌ی پایدار با سرعت بالا مرتفع شود.

سرعت بالا و تاخیر پایین شبکه‌های 5G کاربردهای جدیدی برای کاربران و کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری تعریف می‌کند که برای مثال می‌توان به توسعه‌ی هر چه بیشتر ارتباطات و اینترنت اشیا اشاره کرد. همچنین با استفاده از شبکه‌های 5G عملکرد شبکه‌ی مخابراتی بهبود یافته و ظرفیت، دامنه و قدرت ارائه‌ی خدمات بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۰ شاهد پیاده‌سازی گسترده‌ی شبکه‌های 5G‌ توسط اپراتورهای مخابراتی در مناطق مختلف باشیم. به طور حتم همکاری نوکیا با یو اس سلولار در کنار همکاری اریکسون و تلیا و پیاده‌سازی شبکه‌های 5G برای تست و آزمایش می‌تواند نهایتا منجر به ایجاد شبکه‌هایی با کیفیت‌تر شود.

منبع: زومیت