مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ادعای ال جی و فارادی فیوچر مبنی بر ساخت پرظرفیت‌ترین باتری خودرو

LG و Faraday Future مدعی شده‌اند که پرظرفیت‌ترین باتری اتومبیل دنیا را می‌سازند. فارادی فیوچر، استارتاپ سازنده‌ی خودروهای الکتریکی که از حمایت مالی سرمایه‌گذاران چینی برخوردار است، به تازگی همکاری خود را با شرکت LG Chem برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون برای به کارگیری در خودروهای الکتریکی خود، آغاز کرده است. LG Chem در حال حاضر با ۲۰ خودروساز که شامل آئودی و جنرال موتورز نیز می‌شود همکاری دارد.

همکاری فارادی فیوچر و LG Chem اما فراتر از تنها تهیه‌ی قطعات است. این دو شرکت در زومینه‌ی تولید نسل آینده‌ی باتری‌ها با یکدیگر همکاری دارند که ادعا شده است دارای بالاترین ظرفیت باتری در بین باتری‌های موجود برای خودروها هستند. این باتری‌ها ظرفیت بالا و وزن پایینی دارند و بازده آن‌ها بسیار بالا است.

تام وسنر معاون فارادی فیوچر می گوید:

LG Chem و فارادی فیوچر همکاری نزدیکی در توسعه‌ و طراحی سلول‌های شیمیایی برای افزایش درجه‌ی ایمنی و افزایش شعاع حرکتی باتری‌های تولیدی خود دارند.

این باتری‌ها در پلتفرم ماژولار؛ فاراردی با نام VPA مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این پلتفرم از یک ساختار آشنای اسکیت‌بورد مانند برخوردار است که باتری‌ها به صورت تخت در کف آن جای خواهند گرفت. پلتفرم VPA نخستین بار در ماه ژانویه در خودروی سوپر اسپرت مفهومی FFZERO1 معرفی شد و انتظار می‌رود که در ابتدا در خودروی هاچ‌بک مانند فارادی مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو در دست توسعه بوده و رونمایی از آن برای سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است.

گرچه این باتری‌ها ممکن است خیلی سریع قدیمی شوند اما روز سه شنبه هنریک فیسکر نیز گفت که قصد احیای برند فیسکر را دارد و برای شروع از باتری‌هایی از جنس گرافین استفاده خواهد کرد. استفاده از مواد پیشرفته باعث افزایش بازده شارژ، کاهش وزن و کاهش حجم باتری می‌شود. فیسکر از بالاترین شعاع حرکتی باتری در این کلاس برخوردار است.

یک خبر مرتبط با این موضوع نیز وجود دارد که مربوط به رونمایی فارادی فیوچر از خودروی جدید فرمول E است. این مدل در فصل مسابقات خودروهای الکتریکی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شرکت خواهد کرد که از روز یکشنبه در هنگ کنگ آغاز می‌شود. این خودرو توسط تیم فارادی فیوچر به نام Dragon Racing و به رانندگی لوئیک دوال و جروم دابروسیو به میدان می‌رود.

 منبع: زومیت