مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با وجود هزینه‌های تعویض گلکسی نوت 7، سامسونگ همچنان سودده است

تعویض گلکسی نوت‌ 7 برای سامسونگ ۱.۸ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته، اما این شرکت همچنان در وضعیت سوددهی قرار دارد.

اما کدام بخش‌ها هزینه‌های گلکسی نوت ۷ را جبران کردند؟ تجارت نمایشگر و نیمه‌هادی‌های سامسونگ عملکرد بسیاری خوبی داشته‌اند و موفق شده‌اند درآمد زیادی برای این شرکت کره‌ای به همراه داشته باشند. سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپ‌های کامپیوتری در دنیا به شمار می‌رود و این کمپانی همچنین در بازار پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند، رهبر بازار است. با توجه به افزایش استفاده از پنل های OLED و افزایش حجم تولید حافظه‌های رم، حافظه‌های ذخیره سازی و پردازنده‌ها در کارخانه‌های سامسونگ، درآمد این شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

حال تصور کنید اگر گلکسی نوت ۷ بدون مشکل وارد بازار می‌شد، درآمد سامسونگ تا چه اندازه افزایش می‌یافت. سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ با گزارش‌های مبنی بر سوختن گوشی‌ها توسط کاربران دریافت کرد و پس از بررسی‌ها، متوجه‌ی وجود مشکل در باتری این گوشی شد. سپس بلافاصله نسبت به جمع‌آوری گوشی‌های فروخته شده و تعویض آن‌ها با گوشی‌های سالم اقدام کرد. مشکلات نوت ۷ تا جایی ادامه یافت که برخی از خطوط هوایی استفاده از این گوشی در پروازهای خود را ممنوع کردند.

با همه‌ی اینها درآمد سامسونگ نسبت به سه ماهه‌ی سال قبل ۵ درصد رشد خواهد داشت و شاید با شروع مجدد فروش گلکسی نوت ۷ در مناطق بیشتری از دنیا، درآمد سامسونگ در فصل پایانی سال شتاب بیشتری به خود بگیرد.

منبع: زومیت