مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با دستگاه جدید اپسون در دفتر کار خودتان کاغذهایتان را بازیافت کنید

گرچه در سال‌های گذشته با گسترش دیجیتال‌سازی فرایندها، استفاده از کاغذ به نسبت کاهش یافته اما هنوز هم نیاز به کاغذ از میان نرفته است. بسیاری از افراد هنوز هم علاقه‌مندند نسخه‌های کاغذی اسناد را نگه‌ دارند. بنابراین استفاده از شیوه‌ای که ضایعات کاغذی را به حداقل برساند ضروری به نظر می‌رسد.

برخی از شیوه‌های ساده مثل استفاده از دو طرف کاغذ یا نگه‌داشتن کاغذهای کپی شده برای استفاده‌های بعدی از قبل هم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما یکی از شیوه‌های اصلی کاهش ضایعات، بازیافت کاغذها بوده است.

حال اپسون یک شیوه پیشرفته‌تر برای بازیافت کاغذ ارائه کرده است. دستگاه PaperLab شرکت اپسون دستگاهی است که این وظیفه را به عهده خواهد داشت. با این دستگاه می‌توانید درون دفتر کارتان کاغذهای استفاده شده را بازیافت کنید و نیازی نیست کاغذها از شرکت بیرون بروند.

این دستگاه کاغذها را خرد می‌کند و آن‌ها را تبدیل به الیاف کتانی بلند و نازک می‌کند. پس از آن کاربر می‌تواند رنگ و سایز و سایر ویژگی‌های کاغذ بازیافتی‌ای که می‌خواهد را انتخاب کند و آن را در اختیار بگیرد.

براساس آنچه اپسون اعلام کرده در عرض یک دقیقه این دستگاه ۱۴ کاغذ A4 بازیافتی به کاربر می‌دهد. این دستگاه در پایان سال ۲۰۱۶ در کشور ژاپن عرضه می‌شود و احتمال دارد پس از آن در سایر نقاط جهان هم در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: آی تی رسان