مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شایعه شده است سامسونگ اسنپدراگون ۸۳۰ را با تکنولوژی ۱۰ نانومتری تولید خواهد کرد

ظاهراً امسال بازار شایعات کمی زودتر از همیشه داغ شده است و پس از اخباری که خیلی زود در مورد گلکسی S8 منتشر شد حالا نوبت به شایعه‌ها در مورد اجزای داخلی آن رسیده است.

شایعه‌ی شده که سامسونگ با کوآلکام قراردادی امضا کرده که به این غول کره‌ای اجازه خواهد داد به‌صورت اختصاصی تنها تولیدکننده‌ی چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ باشد. این پردازنده‌ها قرار است با تکنولوژی ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید شوند. اگر به خاطر داشته باشید در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ سامسونگ خبر داد که توانایی ارتقاء تکنولوژی FinFET را به ۷ نانومتری دارد و به‌علاوه هیچ مشکلی هم برای رسیدن به فناوری ۵ نانومتری ندارد شاید همین موضوع باعث جلب نظر شرکت کوآلکام برای همکاری مشترک با سامسونگ شده است.

این روش تولید به‌صورت مشترک توسط هردو شرکت توسعه داده‌شده و ادعا می‌شود که FoPLP نام خواهد گرفت و دیگر نیاز به استفاده از مدارهای پرینت شده به‌عنوان پیش ساز در آن‌ها وجود ندارد. این روش قیمت تولید این پردازنده‌ها را کاهش می‌دهد، همچنین باعث ادغام بهتر پورت‌های ورودی/خروجی شده و درنتیجه محصول نهایی نیز باریک‌تر خواهد بود؛ طبیعتاً نیاز به توضیح نیست که این روند باعث بهینه‌تر شدن مصرف انرژی نیز خواهد شد.

با این اوصاف احتمالاً نیمی از گلکسی S8 ها در سال آینده با بهره‌گیری از اگزینوس ۸۸۹۵ و نیمی دیگر از آن‌ها با اسنپدراگون ۸۳۰ تولید خواهند شد؛ به‌علاوه در صورت صحت این شایعه هردوی این چیپست ها با فناوری ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید خواهند شد و تفاوت عملکرد این دو پردازنده به حداقل خواهد رسید.

باید اشاره‌کنیم که این خبر به این معنی نیست که سال آینده شاهد رقابتی بین پردازنده‌ها نخواهیم بود زیرا شرکت TSMC هم در تلاش برای تولید محصولات سال آینده‌ی خود با تکنولوژی ۱۰ نانومتری است بنابراین بازار رقابت مثل هرسال داغ خواهد بود.

منبع: ترنجی