مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سونی اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) از جایگاه هیبریدی برای مموری کارت استفاده می کند

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی یکی از قابلیت هایی است که در اکوسیستم اندروید بسیار پر طرفدار است و شرکت های مختلف سعی در حفظ آن دارند. علاوه بر پشتیبانی از کارت حافظه، پشتیبانی دو سیم کارت در برخی بازارها و رده کاربری های مختلف اهمیت بسزایی دارد. عموما برای قرار دادن این تعداد درگاه برای سیم کارت ها و مموری کارت فضای زیادی را اشغال می کند. راه حل اما چیست؟ بهتر است بگوییم راه حل نچسب (!) این مشکل چیست؟! جایگاه هیبریدی مموری/سیم کارت دوم! تقریبا می توان گفت از اواخر سال ۲۰۱۴ ایده جایگاه مموری کارت هیبریدی ارایه شد و پس از آن تقریبا تبدیل به یک استاندارد شد. برخی شرکت ها مثل الجی و سونی که در پرچمداران خود قابلیت دو سیم کارت و پشتبانی از مموری کارت را ارایه می دهند نیز آخرین مقاومت های خود را تا ارایه دستگاه های امسال خود انجام دادند اما نهایتا تسلیم شدند. حال برای خیلی از علاقه مندان این پرسش درباره آخرین پرچمدار سونی پیش می آید که آیا همانند اکسپریا ایکس، این دستگاه نیز جایگاه مموری کارت/سیم کارت دوم هیبریدی دارد یا خیر.

همانطور که دفترچه راهنمای اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) نشان می دهد می توان دید که این پرچمدار سونی هم از راه ها جایگاه هیبریدی استفاده می کند. خوشبختانه یا متاسفانه سونی برای مدل های دو سیم کارت اکسپریا ایکس زد همانند اکسپریا ایکس تر حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی استفاده می کند اما برای مدل های تک سیم از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت! با نگاهی به هیبریدی بودن جایگاه مموری کارت می توان به علت این کار پی برد، چرا که در مدل دو سیم کارت، در صورت استفاده از سیم دوم، شما دیگر قادر به استفاده از مموری کارت نیستید و به حافظه بیشتری نیازمند خواهید بود.

هر چند این تصمیم بسیار هوشمندانه و به نفع مشتری است اما بهتر می بود سونی برای همه مدل های این دستگاه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در نظر می گرفت، اینطور نیست؟ البته که خیلی از کاربران دوست دارند همچنان از دو سیم و مموری کارت به صورت همزمان بهره ببرند اما بد نیست بگوییم باید کم کم با این روال کنار بیاییم!

منبع: ترنجی