مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل می‌خواهد بیش از صد میلیون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سال 2016 بفروشد

شاید باور این جمله کمی سخت باشد (اپل می‌خواهد بیش از صد میلیون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سال 2016 بفروشد) زیرا با توجه به تغییرات تقریبا کم آیفون 7 نسبت به آیفون 6 اس این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد اما این موضوع را نیز فراموش نکنید که سامسونگ با شکستی که در گلکسی نوت 7 متحمل شد احتمالا تعداد زیادی از مشتریان سامسونگ محصولات اپل را برگزینند.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس جدیدترین محصولات کمپانی اپل است که به تازگی معرفی شده‌اند و تا چند روز دیگر به صورت گسترده وارد بازار می‌شود. کوپرتینویی‌ها امسال تمهیداتی را اندیشیده است تا فروش آیفون 7 و 7 پلاس را بیشتر از قبل کند. اقداماتی همانند حافظه بیشتر (32 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه پایه) و رنگ‌های جدید مشکی و مشکی براق (بلک جت). تاکنون استقبال عجیب و غریبی در پیش‌فروش آیفون‌های جدید از رنگ بلک جت صورت گرفته است و رییس اپراتور T-Mobile می‌گوید: پیش فروش آیفون‌های جدید 4 برابر نسل قبل بوده است.

اپل در فروش آیفون 6 آمارهای زیادی را جابجا کرد. این تلفن به همراه برادر بزرگ‌‌تر خود یعنی آیفون 6 پلاس مجموعه 74 میلیون عدد در سال 2014 (فصل منتهی به تعطیلات) فروش کرد که آمار بسیار خوبی بود. امسال با توجه به وضعیت نا به سامان شرکت‌های معتبر اندرویدی همانند الجی ، سامسونگ، اچ تی سی و سونی ، اپل می‌تواند فروش بهتری  را تجربه کند. براساس گفته‌‎های برخی از منابع معتبر و همچنین افرادی در بطن اپل این شرکت انتظار دارد که در سال 2016 بیش از 100 میلیون آیفون 7 و 7 پلاس بفروشد. مقداری که شاید برای برخی از شرکت‌ها همانند خواب و رویا باشد.

دو پرچمدار جدید امسال اپل شاید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس نداشته باشند اما از نظر قدرت و کارایی چند پله بالاتر از نسل قبل هستند. پردازنده‌ی A10 بسیار قدرتمند تر از چیزی که تحلیلگران تصور می‌کردند ظاهر شده است و در آزمون بنچمارک AnTuTu توانسته است امتیاز 170 (و کمی بیشتر) را به دست آورد. البته هنوز امتیاز آیفون 7 پلاس مشخص نیست ولی احتمالا این تلفن که به نوعی برادر بزرگ‌تر آیفون 7 محسوب می‌شود در همین حوالی کسب امتیاز کند.

کوپرتینویی‌ها در آیفون 7 پلاس برای نخستین بار از دوربین دوگانه استفاده کرده‌اند. طبق ادعای اپل این دسته چیزی از یک DSLR کم ندارد و شما می‌توانید روی چشمان بینای این گجت حساب ویژه‌ای باز کنید. سرانجام در سال 2016 اپل از دکمه فیزیکی هوم دست برداشت و از دکمه حساس به فشار (فورس تاچ) استفاده کرد. هنوز هم قسمت خاصی برای دکمه هوم درنظر گرفته شده است اما دیگر لازم نیست شما دکمه‌ای را برای عمل کردن هوم فشار دهید. یک اشاره کافی است!

از دیگر مواردی که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باعث شده است این دو اسمارت فون را بهتر از نسل قبل بدانیم کسب گواهینامه IP67 است. با این لایسنس شما می‌توانید اطمینان خاطری هرچند کوتاه از مقاومت تلفن‌تان در برابر آب داشته باشید. در آیفون 7 پلاس ظاهرا مقدار رم از 2 گیگابایت به 3 گیگابایت تغییر یافته است و همین موضوع سبب می‌شود که تفاوت بین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بیشتر به چشم آید

اپل بعد از مدت‌ها شایعه سرانجام تصمیم خود را گرفت و پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از آیفون حذف کرد. در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شما برای گوش دادن به موسیقی یا باید از هدفون‌‎های سازگار با درگاه لایتینگ استفاده کنید ، یا استفاده از مبدلی که اپل در جعبه قرار داده است را به جان بخرید و یا بیخیال اتصالات سیمی شوید و هدفون‌های بلوتوث را ترجیح دهید.

منبع: ترنجی