مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تشییع جنازه‌ای باشکوه با مازراتی گیبلی نعش کش!

زمانی‌که موضوع تولید سدان لوکس و جذاب مازراتی گیبلی مطرح شد، مطمئنا طراحان و مهندسان این شرکت ایتالیایی تمام خلاقیت‌های خود را به‌کار گرفتند تا به بهترین شکل یک محصول متفاوت متولد شود. اما آن‌ها هرگز تصور نمی‌کردند تا زمانی برسد که این خودروی جذاب در نقش یک نعش کش، آن‌هم از نوع لوکس، ظاهر شود. اخیرا به لطف خلاقیت شرکت ایتالیایی Ellena srl Autotrasformazioni، این اتفاق افتاده، یعنی مازراتی گیبلی با ماموریت بزرگ جابه‌جایی اجساد دست و پنجه نرم خواهد کرد.

هنوز مشخص نشده که چرا این شرکت، مازراتی گیبلی را بعنوان پلتفرم اصلی برای آخرین محصول نعش کش خود انتخاب کرده است اما طراحی نهایی به قدری جذاب شده که از آن به‌عنوان جذاب‌ترین وسیله نقلیه برای ترک این کره خاکی نام برده شده است. با بررسی ظاهر بیرونی این خودرو به وضوح می‌توان همان طراحی اصلی گیبلی را در قسمت جلویی مشاهده کرد. یعنی در این بخش هیچ گونه تغییری به چشم نمی‌خورد.
maserati-ghibli-hearse-4

اما اوج تغییرات اعمال شده در مقایسه با مدل اصلی، از انتهای بالایی شیشه جلو، یعنی سقف خودرو شروع شده است. برای اینکه شرایط بهینه برای تعبیه فضای اضافی عقب مهیا شود، سقف دچار تغییر فرم شده به طوری‌که در قسمت ابتدایی از یک شیب زیاد رو به بالا استفاده شده است. از زاویه این شیب رفته رفته کاسته می‌شود تا به قسمت انتهایی، یعنی درب بازشو عقب برسد. در بخش انتهایی با یک فرم طراحی کاملا متفاوت و البته مشابه با مابقی خودروهای استیشن مواجه هستیم. این‌کار با ظرافت خاصی همراه بوده تا یک‌پارچگی بی‌نظیری با طراحی کلی گیبلی داشته باشد. چراغ‌های عقب بدون تغییر باقی مانده و سپر هم تنها با کمی افزایش ابعاد همراه شده است.

همانطورکه در تصاویر مشاهده می‌کنید، محور عقب این خودرو نسبت به مدل اصلی، حدودا یک متر عقب‌تر آمده تا این اطمینان را ایجاد کند که هنگام مراسم تشییع جنازه، قسمت پشتی ناگهان از هم جدا نشود! به عقیده بسیار از طرفداران دو آتشه مازراتی، انسان با دیدن این نعش کش لوکس، بی‌اختیار هوس مردن می‌کند!