مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سونی از اکسپریا XR در نمایشگاه IFA 2016 رونمایی خواهد کرد

سونی، سری اکسپریا X را در سال جاری به بازار عرضه کرده است اما شایعات منتشرشده، نشان می‌دهد که این شرکت، بر روی یک گوشی‌هوشمند مشغول به کار است که آن‌را به زودی عرضه می‌کند. به‌تازگی، اعلام شده است که اکسپریا XR که پیش‌تر در تصاویری فاش شده بود؛ در نمایشگاه IFA 2016 معرفی خواهد شد.

تصاویر اکسپریا XR در اوایل ماه جاری، فاش شد و طراحی گوشی جدید سونی به همراه درگاه یواس‌بی Type-C و دوربین اصلی در آن‌ها، قابل مشاهده است. تصاویر منتشرشده، رنگ آبی اکسپریا XR را نشان می‌دهد و شایعه عرضه این گوشی را با فلاش LED دوگانه و قابلیت‌ فیلم‌برداری با رزولوشن 4K برای دوربین اصلی، تقویت می‌کند.

اطلاعات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که سونی اکسپریا XR در یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های امسال، IFA 2016 برلین معرفی خواهد شد. تصویر تازه منتشرشده توسط شرکت سونی، اصحاب رسانه‌ را به رویداد خبری اختصاصی سونی در IFA برلین دعوت می‌کند. در این تصویر، تعدادی از محصولاتی که شرکت سونی برای رویداد خبری خود در IFA برلین در نظر گرفته شده است؛ جلب‌‎توجه می‎کند. از جمله این محصولات، می‌توان به یک تلویزیون، هدست واقعیت‎مجازی پلی‌استیشن VR، هدست بلوتوث و یک گوشی‌هوشمند (اکسپریا XR) اشاره کرد. در این تصویر، گجت‌های دیگری نیز که در رویداد خبری سونی درباره آن‌ها صحبت خواهد شد، به چشم می‌خورد.

اکسپریا XR به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام، مجهز شده است

در حال‌حاضر، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اکسپریا XR توسط تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام با سه گیگابایت حافظه رم قدرت می‌گیرد و واحد گرافیکی آدرنو 530، وظیفه پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد. علاوه‎براین، این گوشی با 32 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد که می‌توانید آن‌را با استفاده از یک کارت‌حافظه جانبی میکرو SD، افزایش دهید.

جدا از این مورد، شرکت سونی از یک دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی برای گوشی جدید خود استفاده کرده است. گوشی اکسپریا XR سونی برخلاف محصولات سری موتو زد موتورولا، از جک 3.5 میلی‌متری صدا استفاده می‌کند و ابعاد فاش‌شده برای آن، 146.4 در 71.9 در 8.1 میلی‌متر است. این گوشی، هم‌چنین به یک صفحه‌نمایش 5.1 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است و با توجه به اندازه آن،  بسیار مناسب خواهد بود.

در حال‌حاضر، هیچ‌کدام از مشخصات‌فنی مذکور، تایید نشده است و باید تا اعلام‌رسمی شرکت سونی، منتظر ماند. برای اطلاع، رویداد خبری سونی در  نمایشگاه IFA برلین در 1 سپتامبر (سه‌شنبه، 10 شهریور) برگزار خواهد شد و بنابراین، تا چند روز آینده، جزئیات و تصاویر بیش‌تری از گوشی جدید سونی منتشر خواهد شد.

منبع: ترنجی