مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ماشین خودران تسلا یک مرد را از خطر مرگ نجات داد

در هفته های اخیر و به دلیل تصادف راننده یکی از خودروهای الکتریکی تسلا که منجر به مرگ او شد، انتقادات زیادی از این شرکت صورت گرفت. با این حال اتفاقی که اخیرا رخ داده می تواند ورق را به سمت تسلا برگرداند.

داستان از این قرار است که مردی به نام جاشوا نلی پس از ترک محل کار خود سوار بر خودروی تسلا مدل X به سمت خانه حرکت می کند و برای اولین بار پس از یک هفته ای که از خرید این ماشین می گذرد تصمیم میگیرد حالت رانندگی خودکار یا Autopilot را آزمایش کند. در همین حین و در زمان رانندگی او درد شدیدی را در قفسه سینه خود احساس می کند و پس از تماس با همسرش تصمیم می گیرد برنامه مسیر حرکت ماشین را به سمت نزدیک ترین بیمارستان تغییر دهد. به این ترتیب Model X این شخص او را تا بیمارستان رسانده و جان وی را از خطر مرگ و البته تصادف در مسیر نجات می دهد. نلی عقیده دارد هیچ تکنولوژی بی عیب و کامل نیست اما او به اتومبیل خود اطمینان داشته و نتیجه این اطمینان را نیز به خوبی دریافت کرده است.

این اولین گزارش درباره عملکردهای مثبت خودروهای خودران تسلا در حفظ جان انسان ها نیست. پیش تر هم گزارش شده بود که ماشین های این کمپانی به دفعات در برابر عابرانی که به ناگاه در مسیر خودرو قرار گرفته اند توقف کرده اند و یا در شرایط دشوار رانندگی به کمک رانندگان خود آمده اند. احتمالا این ماجرا می تواند اندکی از فشارها را از روی تسلا کم کند.

با این حال شایعات خبر از در راه بودن مک بوک جدید با صفحه نمایش لمسی که نشان دهنده اطلاعاتیست، می دهند. این لپتاپ همچنین به جدیدترین پردازنده اینتل نیز مجهزست.

منبع: سخت افزارمگ