مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با Powercolor Red Devil RX 470 نسخه‌ای قدرتمندتر از کارت گرافیک جدید AMD را در اختیار بگیرید

پس از معرفی رسمی کارت گرافیک Radeon RX 470 از سوی AMD، کمپانی‌های مختلفی همچون گیگابایت، ایسوس و XFX برای تولید کارت گرافیک‌های اختصاصی خود اقدام کردند. Powercolor نیز به عنوان یک کمپانی کهنه کار، به تازگی محصول جدیدی را بر پایه این کارت گرافیک معرفی کرده است که طبق انتظار Red Devil RX 470 نام دارد. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی اجمالی از این کارت گرافیک خواهیم پرداخت.

هسته گرافیکی این کارت از 2048 پردازنده استریم برخوردار است و توسط یک رابط 256 بیتی به 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 متصل است. این هسته در سرعت 1270 مگاهرتز عمل می‌کند تا در مقایسه با سرعت 1206 مگاهرتز در نسخه اصلی از این کارت، تنها کمی اورکلاک شده باشد. سرعت حافظه در این کارت نیز 1750 مگاهرتز عنوان شده تا در مقیاس با نسخه استاندارد از کارت Radeon RX 470 در حدود 100 مگاهرتز افزایش را نشان بدهد. پهنای باند انتقال اطلاعات میان هسته و حافظه این کارت نیز 7 گیگابیت بر ثانیه است.

کارت گرافیک Red Devil RX 470 از سیستم خنک کننده جدیدی با نام Double Blade III نیز بهره می‌برد. این سیستم از دو فن 80 میلی متری و همچنین چهار لوله انتقال حرارتی 8 و 6 میلی متری بهره می‌برد تا گرمای تولید شده توسط اجزای کارت را به بیرون هدایت کند. Backplate طراحی شده برای این کارت نیز علاوه بر اینکه ظاهری زیبا را برای آن به ارمغان آورده، سبب شده است که اجزای کارت به خوبی و بسیار محکم در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انرژی موردنیاز این کارت از طریق یک کانکتور 8 پین PCI-Express تامین می‌شود. مدار تغذیه نیز از 1+6 فاز رگولاتور بهره می‌برد تا بازده انرژی و اعتماد پذیری این بخش نیز مناسب و قابل قبول باشد. کارت Red Devil RX 470 همچنین برای کاربران خود دو مد کاری Ultra Overclocking و Silent Overclocking را تدارک دیده است تا به صورت کامل نیازهای آنها را برآورده سازد.

Powercolor هنوز قیمت دقیق این محصول خود را اعلام نکرده است. نسخه استاندارد و اصلی از کارت RX 470، توسط AMD در حدود 179 دلار قیمت گذاری شده است.

منبع: شهرسخت افزار