مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

حکم پرداخت غرامت 625 میلیون دلاری اپل به VirnetX نقض شد

The Apple logo hangs from the front of the new Apple Store Williamsburg in Brooklyn, New York, U.S., July 28, 2016. REUTERS/Andrew Kelly - RTSK4LQ

حدود 6 ماه پیش، این خبر منتشر شد که شرکت اپل به دلیل پرونده‌ای مربوط به نقض پتنت، محکوم به پرداخت 625.6 میلیون دلار غرامت به شرکت VirnetX شده است. حالا قاضی یک دادگاه فدرال این حکم را نقض کرده است و این مسئله باعث سقوط ارزش سهام VirnetX شده است.

قاضی دادگاهی در تگزاس – رابرت شرودر – گفته است که ترکیب دو دادخواست شرکت VirnetX در یک محاکمه و صدور حکم آن، عادلانه نبوده است. این قاضی اضافه می‌کند هیئت منصفه‌ی دادگاه پیشین با توجه به انبوه مدارک و استنادات دو پرونده، سردرگم شده و تصمیم درستی در محکومیت اپل نگرفته‌اند و مدارک تکراری دو دادخواست باعث حکم سنگین‌تری علیه اپل شده است.

بر اساس حکم جدید، دو مورد باید به صورت جداگانه مجددا رسیدگی شوند. رسیدگی به مورد اول از 26 سپتامبر آغاز خواهد شد.

شرکت VirnetX شرکتی است که اکثر درآمد خود را از طریق ثبت اختراعات کسب می‌کند و در سال‌های اخیر با طرح دعوا علیه شرکت‌هایی چون مایکروسافت، سیسکو و اپل به عنوان نمونه‌ی کاملی از یک شرکت پتنت ترول مطرح شده است. این شرکت سال پیش با شکایت علیه اپل به دلیل نقض پتنت و استفاده‌ی بدون اجازه‌ی ابداعات در برنامه‌هایی چون FaceTime و iMessage برای غول بزرگ دنیای تکنولوژی دردسرهایی ایجاد کرده بود که این شکایت‌ها در نهایت به حکم جریمه‌ی 625.6 میلیون دلاری اپل منتج شده بود.

مدیر اجرایی VirnetX به این حکم واکنش نشان داده و گفته که این شرکت ضمن مأیوس شدن بابت این حکم، در حال بررسی تمام گزینه‌ها برای تغییر مجدد نتیجه در محاکمه‌های مجدد است. تا این لحظه اپل در مورد حکم نظری نداده است.

منبع: شهرسخت افزار