مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

درآمد هوآوی در نیمه اول سال جاری، افزایش یافته است

آمارهای مختلف، نشان می‌دهد که بازار گوشی‌‎های هوشمند به اشباع رسیده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت هوآوی، راهی یافته تا مشتریان را به خرید گوشی‌های هوشمند خود، مجاب نماید. این شرکت، به‌تازگی گزارش مالی خود را در نیمه اول سال 2016 منتشر کرده است و آمار منتشرشده، از رشد 40 درصدی درآمد هوآوی در این بازه زمانی شش ماهه، حکایت دارد.

رویترز، گزارش می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان، هوآوی با رشد 40 درصدی درآمد خود در طول شش ماه اول سال جاری مواجه بوده است. شرکت هوآوی، اعلام کرده است که تمایل دارد تا “روند فعلی را حفظ نماید” و انتظار می‎رود رشد درآمد هوآوی با معرفی محصولات جدید این شرکت و قیمت‌گذاری مناسب محصولات این شرکت، ادامه داشته باشد.

درآمد حاصل از فروش محصولات مختلف هوآوی در نیمه اول سال جاری میلادی، 36.8 میلیارد دلار عنوان شده و حاشیه سود از 18 درصد به 12 درصد کاهش یافته است. در این گزارش، مدیر امور مالی، سابرینا منگ مدعی شده است که شرکت هوآوی، درنظر دارد تا سال جاری میلادی را با یک جایگاه مالی مثبت و پرسود با برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های اجرایی، به اتمام برساند.

علاوه‌براین، مدیر امور مالی هوآوی ادعا دارد که این شرکت در هر سه گروه تجارتی که این شرکت در آن‌ها فعالیت دارد، به رشد مداوم و قابل اتکا دست یافته است. در اوایل سال جاری میلادی، هوآوی، درآمد 75 میلیارد دلاری را برای خود در سال 2016، هدف قرار داده است و در حال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد که با توجه به روندی که این شرکت در طی شش ماهه اول سال جاری طی کرده است؛ دست‌یافتن به این هدف، غیرممکن نباشد.

شرکت هوآوی در نیمه‌ اول سال گذشته (سال 2015) نیز با افزایش 30 درصدی درآمد خود مواجه بوده است و روند مثبت مالی این شرکت، به خوبی حفظ شده است. این شرکت، در مسیر درستی گام بر می‌دارد و با عرضه محصولات جدید خود با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی، سعی می‌کند تا به بلندپرواژی‌های خود، جامه عمل بپوشاند.

برای اثبات صحت این ادعا، می‌توان به عرضه گوشی‌های قدرت‌مند آنر 8 (Honor 8)، آنر وی 8 (Honor V8) و هوآوی پی 9 اشاره کرد که با قیمتی بسیار مناسب، ارائه شده است. تنها در طی ماه گذشته، فروش بی‌سابقه‌‎ای برای گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی پی 9 و هوآوی پی 9 مکس به ثبت رسیده است؛ این دو مدل از زمان عرضه تاکنون، بیش از 2.6 میلیون واحد فروش داشته است. البته این ارقام در مقایسه با پرچم‌داران سامسونگ و اپل، شاید چندان قابل توجه نباشد اما در دراز مدت و با کاهش فروش محصولات این دو سازنده، هوآوی می‌تواند برای رسیدن به دومین سازنده مطرح و در نهایت، برای کسب عنوان بهترین سازنده در بازار گوشی‌های‌هوشمند، آماده شود.

روش و عملکرد هوآوی تنها به بازار چین محدود نشده است و شامل بازارهای جهانی دیگر نیز، می‌شود. هوآوی، مدعی است که آمار فروش هوآوی پی 9 در مقایسه با هوآوی پی 8 که در سال گذشته ارایه شده، 130 درصد بیشتر بوده است. هنگامی‌که فروش هوآوی پی 9 را در مقایسه با هوآوی پی 8 در کشورها به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم، این موضوع که فروش هوآوی پی 9 یک روند صعودی را در مقایسه با نسل قبل خود طی کرده است؛ ثابت می‌شود. هم‌چنین، سهم هوآوی از بازار گوشی‌های‌هوشمند به 8.5 درصد افزایش یافته است. عملکرد هوآوی را در شش ماهه اول سال جاری، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: ترنجی