مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ از هواوی به علت نقض پتنت‌ها شکایت می‌کند

شرکت کره‌ای سامسونگ دیروز اعلام کرد که از هواوی به علت نقض پتنت‌ها در مناطق مختلفی از چین شکایت خواهد کرد، بنابراین شاهد یک رویارویی دیگر بین این دو شرکت مطرح خواهیم بود. سامسونگ و هواوی که جایگاه نخست و سوم بزرگترین تولیدکنندۀ گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند، بارها و بارها بر سر اینگونه مسائل با یکدیگر نزاع داشته‌اند. سخنگوی سامسونگ اعلام کرده است که این شرکت تقریبا دو هفتۀ پیش از هواوی به علت نقض 6 عدد از پتنت‌هایش شکایت کرده، اما اطلاعات این پتنت‌ها و مناطق ذرگیر را فاش نکرده است. در ادامه همراه باشید.

سامسونگ طی موضع‌گیری رسمی به خبرگزاری رویترز گفته است: “علی‌رغم تلاش فراوان ما برای حل مسالمت‌آمیز این مسئله، استفاده از اقدامات قانونی برای دفاع از سرمایۀ معنوی ما ضروری به نظر می‌رسید”. دادگاهی در پکن در حساب رسمی خود اعلام کرده سامسونگ از هواوی و فروشگاه مرکزیش در این شهر شکایت کرده و درخواست غرامت 24.14 میلیون دلاری دارد. به همین منظور سامسونگ دو وکیل مدافع را استخدام کرده تا از تولید و فروش محصولاتی مانند هواوی میت 8 و سری آنر که نقض پتنت سامسونگ در آنها صورت گرفته جلوگیری کنند. شرکت هواوی طی موضعی رسمی اعلام کرده است که این شکایت هنوز به دست آنها نرسیده، اما در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد.

هواوی نیز دو ماه پیش از سامسونگ به علت نقض پتنت‌هایی مانند شبکۀ ارتباطی 4G، سیستم عامل و رابط کاربری در آمریکا و چین شکایت کرده بود. هواوی و دیگر شرکت‌های چینی معمولا با اینگونه مسائل مواجه می‌شوند. لی دو هون تحلیلگر CIMB اعتقاد دارد شرکت چینی هیچ گونه خسارتی را به سامسونگ پرداخت نخواهد کرد. هواوی همواره در سالهای گذشته در تلاش بوده تا شهرت جهانی خود را افزایش دهد و شکایت سامسونگ نیز می‌تواند نام این شرکت را بیش از پیش بر سر زبانها بیاندازد.

آقای هون بیان کرده “اگر با دعاوی حقوقی میان سامسونگ و اپل با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اینگونه مسائل منافع تبلیغاتی زیادی برای سامسونگ داشته است. شاید هواوی نیز قصد داشته باشد با استفاده از این ترقند نامی برای خود دست و پا کند”. هواوی نخستین شرکت چینی لقب گرفته که توانسته بیش از 100 میلیون دستگاه در سال 2015 را به فروش برساند و بر خلاف روند نزولی بازار، رشد 44 درصدی را تجربه کرده است.

منبع: ترنجی