مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قطع همکاری اپل با سامسونگ برای ساخت پردازنده‌های A10 آیفون 7 و A11 آیفون 8

در حالی که اپل ساخت پردازندۀ A9 آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را به طور مشترک به کمپانی تایوانی و سامسونگ واگذار کرده بود، چند وقت پیش باخبر شدیم که اپل دیگر در این زمینه با سامسونگ همکاری نمی‌کند و ساخت تمام پردازنده‌های A10 را شرکت TSMC بر عهده خواهد داشت. حالا گزارش جدیدی در کره منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای سال آینده نیز برنامه‌ای برای همکاری با سامسونگ ندارد و می‌خواهد ساخت تمام پردازنده‌های A11 را به TSMC واگذار کند. 

شرکت TSMC در حال حاضر به طور اختصاصی ساخت پردازنده‌های A10 اپل را بر عهده خواهد داشت. این پردازنده‌ها قرار است در سری جدید آیفون که شهریور ماه معرفی خواهند شد استفاده شود. کمپانی تایوانی به یکه‌تازی خود ادامه خواهد داد و به طور اختصاصی پردازندۀ A11 اپل را بر اساس معماری FinFET ده نانومتری برای سال آینده تولید خواهد کرد.

کمپانی TSMC بر رقیب کره‌ای خود ترجیح داده شده و توانسته سامسونگ را در زمینۀ توسعۀ فرایند تولید ده نانومتری پشت سر بگذارد. بنچمارک‌های منتشر شده از آیفون 6s نیز نشان می‌داد دستگاه‌هایی که به پردازندۀ TSMC مجهز شده بودند، مصرف باتری کمتری در مقایسه با دستگاه‌های دارای پردازندۀ سامسونگ داشتند و تولید گرمای آنها نیز کمتر بود. با اینکه اپل اعلام کرده بود این تفاوت بسیار جزئی است، اما همین مسئله احتمالا در انتخاب اپل تاثیرگذار بوده است. دو ماه پیش خبری منتشر شد که نشان می‌داد TSMC طراحی اولیۀ تراشۀ A11 را برای استفاده در آیفون 2017 به پایان رسانده است. خبرها حاکی از آن است که آیفون 7 بسیار شبیه به آیفون 6s خواهد بود و اپل تغییرات عمده را برای آیفون سال آینده همزمان با دهمین سالروز معرفی آیفون در نظر گرفته است.

انتظار داریم اپل در آیفون 7 خطوط آنتن را سر و سامان دهد، کیفیت دوربین را ارتقا دهد، حافظۀ داخلی بیشتری فراهم کند، رنگ‌های جدید به آیفون اضافه کند، دکمۀ هوم را بازطراحی کند و جک 3.5 میلیمتری هدفون را نیز حذف کند. اما انتظارات از آیفون سال 2017 متفاوت است. قرارگیری دکمۀ هوم درون صفحه نمایش که باعث می‌شود حاشیه‌ها بسیار کاهش یابند یکی از اصلی‌ترین انتظارات مطرح شده است. طراحی تمام‌شیشه‌ای و استفاده از پنل امولد در صفحه نمایش نیز از دیگر انتظارات مطرح شده هستند. اگر تصمیم اپل برای تغییرات عمده در طراحی قطعی باشد، شاید شرکت آمریکایی نام متفاوتی برای پرچمدار سال 2017 خود برگزیند. نظر شما چیست؟

منبع: ترنجی