مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل همچنان روی تولید هدست مستقل VR/AR کار می‌کند

چند روز پیش، وب‌سایت Recode طی گزارشی مدعی شد که گوگل تلاش‌هایش برای ساخت دستگاه رقیب Oculus Rift و HTC Vive را متوقف ساخته است. اما به نظر می‌رسد که این گزارش –در صورت قبول صحت- تمام زوایا را در مورد تلاش‌های گوگل در این زمینه نشان نمی‌دهد.

بر اساس منابع دیگری که Engadget به آن‌ها دست یافته، گوگل همچنان در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی است که می‌تواند فاصله‌ی بین واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) را پر کند. گفته می‌شود این شرکت در ماه‌های اخیر افرادی را برای کار روی این پروژه استخدام کرده است. دستگاه مورد اشاره، مانند Rift و Vive یک نمایشگر خواهد داشت، اما برای کار نیاز به یک گوشی یا PC ندارد. احتمالا این هدست هم‌رده‌ی هولولنز مایکروسافت و هدست آینده‌ی Magic Leap باشد و عملکرد آن بیش از واقعیت مجازی، به واقعیت افزوده متمایل خواهد بود.

نکته‌ی مهم اینکه منبع مذکور Engadget ادعا می‌کند این هدست واقعیت مجازی مستقل «بخش مهمی از برنامه‌های آینده‌ی گوگل» است و واقعیت مجازی روی موبایل –به طور مشخص، Daydream- فقط یک سکوی پرتاب برای ساخت سخت‌افزار مستقل واقعیت مجازی است.

این اخبار با گزارش Recode که مدعی بود گوگل تمرکز روی واقعیت مجازی موبایل را به رقابت با ابزارهایی مثل Oculus Rift و HTC Vive ترجیح می‌دهد، در تضاد است.

این احتمال هم وجود دارد که هر دو گزارش درست باشد. گوگل پیش از این نشان داده که آینده‌نگری زیادی دارد. ممکن است کار روی ده‌ها پروژه به طور همزمان در جریان باشد و تنها تعداد کمی از آن‌ها افشا شده باشد. شاید پروژه‌ی هدست مشابه Oculus Rift متوقف شده و پروژه‌ی دیگری با تمایل بیشتر به واقعیت افزوده –همانطور که Engadget می‌گوید- به حیات خود ادامه می‌دهد.

منبع: شهرسخت افزار