مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

عملکرد بدِ بدِ بد؛ فروش LG G5 حتی از تعداد نصف انتظارات نیز کمتر بوده است!

شاید آن زمانی که الجی گوشی پرچمدار امسال خود را معرفی ‌می‌کرد هیچ کسی در مجموعه ی شرکت کره ای فکرش را هم نمی‌کرد که این گوشی بتواند تا این حد رکوردهای منفی را بشکند. در جدیدترین اخبار رسیده از میران فروش الجی جی 5، مشخص شده که میزان فروش این محصول حتی از تعداد نصف گوشی های پیش بینی شده نیز کمتر بوده است.

در جدیدترین گزارش بخش فروش الجی مشخص شده است که در سه ماهه دوم سال 2016 میزان فروش کل گوشی های هوشمند شرکت در حدود 15 میلیون عدد بوده است که این مقدار از پیش بینی قبلی که 16.5 میلیون دستگاه برای مدت زمان سه ماهه دوم سال جاری بوده است.

بر اساس گزارش روزنامه کره ای Aju Business Daily، برنامه ریزی اصلی LG به این نحو بوده است که بتواند در سه ماهه دوم سال 2016 تعداد 3 تا 3.5 میلیون G5 را بفروشد که در عین ناباوری، در این مدت تنها 2.5 میلیون گوشی به فروش رفته است. این فروش کمتر از انتظارات باعث متحمل شدن ضرری بالغ بر 110.59 تا 112.32 میلیون دلار در بخش موبایل شرکت شده است که البته به نسبت ضرر 174.5 میلیون دلاری برای مدت مشابه سال گذشته، دارای افت کمتری است، ولی به هر حال همچنان این بخش از شرکت در حال ضرر دهی است.

الجی این امید را داشته که بتواند طی سال جاری تعداد 12 میلیون عدد گوشی LG G5 را به فروش برساند. حالا شما در نظر بگیرید که در بهترین حالت، محاسبات تحلیل گران نشان می‌دهد که شرکت تنها خواهد توانست 5.5 میلیون عدد از این مدل گوشی را بفروشد و این یعنی آمار فروش G5 از نصف مقدار پیش بینی شده نیز کمتر خواهد بود.

حال این را در نظر بگیرید که شرکت رقیب هم وطن الجی، سامسونگ توانسته تنها در همین مدت زمانی 26 میلیون عدد از دو گوشی پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 7 و اس 7 اج را بفروشد و این در حالیست که هر دو گوشی سامسونگ مدت کمتری در بازار بوده اند و در ماه مارچ معرفی شده اند. حالا فکر می‌کنم بدی نیست نگاهی هم به آمار HTC بیندازیم. پرچمدار این شرکت HTC 10 که انصافاً محصول بی نظیری است، توانسته از ماه اردیبهشت تا به حال یعنی در حدود 3 ماه، تنها 1 میلیون نسخه بفروشد و این به معنای اصل کلمه، یک فاجعه است.

در تحلیل ساده این کاهش فروش می‌توان گفت که الجی، اچ تی سی و سونی جای خود را به تولیدکنندگان چینی مانند هواوی، شیائومی، اوپو و لنوو داده اند و فقط سامسونگ و اپل هستند که خارج از سرزمین اژدها، تراز مثبتی در تولید اسمارت فون ها دارند.

منبع: شهرسخت افزار