مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ال‌جی برای خودروها صفحه نمایش منعطف POLED می‌سازد

دنیای تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و در مدت بسیار کوتاهی، نمایشگرهای منعطف تبدیل به بخش بسیار مهمی از زندگی دیجیتال ما شده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، ال‌جی سعی دارد با شروع به تولید صفحات OLED پلاستیکی یا POLED برای استفاده در ابزارهای پوشیدنی، اسمارت‌فون‌ها و حتی خودروها در سال آینده، از رقبای خود پیشی گیرد.

ال‌جی برای آماده شدن جهت این تولید، تجهیزات جدیدی را به کارخانه‌ی خود در گومی، کره‌ی جنوبی وارد کرده و عرضه‌ی صفحات POLED به مشتریان خود را در نیمه‌ی اول سال آینده آغاز خواهد کرد.

POLED یک برداشت جالب از صفحات OLED است که از تکنولوژی OLED بهره می‌برد اما به جای شیشه، از پلاستیک استفاده می‌کند که با این کار، ساخت صفحه‌ی منعطف را تسهیل می‌کند. این صفحات می‌توانند در اسمارت‌فون‌های قابل انعطاف -مانند چیزی که سامسونگ در حال ساختن است- و به علاوه‌ی آن، در خودروها به کار رود.

در واقع ال‌جی در حال همکاری با آئودی برای تامین صفحات تا شدنی OLED برای خودروهای این شرکت است. این صفحات می‌توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند، از جمله در سیستم سرگرمی خودرو یا Car Infotainment و در بعضی مواردی که هنوز در خودروها پیاده نشده‌اند مانند صفحه نمایشی که به جای آینه جلوی خودرو، امکان مشاهده‌ی پشت خودرو را را به راننده می‌دهد (همان چیزی که در طرح مفهومی خودروی بدون آینده‌ی i8 شرکت BMW نمایش داده شده است).

استفاده از صفحات OLED از طرف شرکت‌های گوناگون با استقبال زیادی مواجه شده به طوری که طبق گزارش‌های جدید حتی اپل به دنبال جایگزینی LCDهای خود با صفحات OLED است. این صفحات علاوه بر رنگ‌های عمیق‌تر، مصرف باتری کمتری نیز دارند.

بررسی میزان موفقیت ال‌جی در بازار تولید قطعات امر جالبی خواهد بود. این شرکت به وضوح به دنبال بازی کردن نقش اصلی در بازار تولید صفحات POLED است اما مطمئنا در این مسیر رقبای مانند سامسونگ خواهد داشت.

منبع: شهرسخت افزار