مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل با آیفون به کمک اهداکنندگان و گیرندگان عضو خواهد آمد

مسلما اهدای عضو یکی از زیباترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. این کار پسندیده  در کشور ما طرفدار بسیاری دارد و افراد فداکاری حاضرند تا عضوی از بدن خود را به هم‌نوع خود اهدا کنند. اهدای عضو اهدای یک زندگی است٬ اهدای یک حیات است. اپل نیز می‌خواهد با تکنولوژی به کمک  اهداکنندگان و گیرندگان عضو بیاید.

اپل در iOS 10 ویژگی‌های اپلیکیشن Health را ارتقا داده است و برای آن ویژگی‌های جدیدی افروده است. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند بهتر از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند و یا از یک بیماری خطرناک نجات یابند.

هیچ کس مثل تیم کوک نمی‌تواند درک کند که جان دادن یک دوست قدیمی و صمیمی در کنارش چقدر مشکل است. تیم کوک مرگ استیو جابز (روحش شاد و یادش گرامی باد) را به خوبی به یاد دارد و می‌‌داند کسی که عضوی از بدنش دچار نقص شده است چه دردی می‌کشد.

استیو جابز مدت زمان زیادی در صف انتظار اهدای کبد بود و متاسفانه مدتی بعد جان خود را از دست داد. کوک حتی حاضر بوده است تا قسمتی از کبد خود را به استیو جابز هدیه کند اما متاسفانه کار از کار گذشته بود.

اپل در نرم‌افزار Health قابلیت جدیدی را قرار داده است که اهداکنندگان عضو می‌توانند اعلام آمادگی کنند و گیرندگان عضو نیز به دنبال راهی باشند تا زندگی خود را نجات دهند. پیش از این مارک زاکربرگ در فیس‌بوک نیز طرحی مشابه را اجرا ساخته بود که به کاربران اجازه می‌داد تا راحت‌تر اهداکنندگان عضو را پیدا کنند. مارک زاکربرگ می‌گوید که تا حد زیادی بابت تاثر از مرگ استیو جابز دست به این عمل زده است.

منبع: ترنجی