مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پتنت جدید سامسونگ برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تاشو

سامسونگ تاکنون پتنت‌های زیادی را برای توضیح بیشتر درباره گوشی‌های تاشو منتشر کرده و اکنون نیز اداره نامهای تجاری و پتنت‌های آمریکا، پتنت مشابهی را منتشر کرده است. البته این یکی کمی متفاوت است و هم گوشی‌های هوشمند و هم تبلت‌ها را در بر می‌گیرد. قبلا نیز پیرامون پروژه “والی” سامسونگ که تماما به گوشی‎های تاشو مربوط می‌شد چیزهایی شنیده بودیم. بسیاری از افراد انتظار دارند سامسونگ این نوع گوشی‌ها را سال آینده میلادی راهی بازار کند.

foldable-tablet-samsung-patent-1

این پتنت اجرای حالت‌های مختلف توسط ژست لمسی هنگامی که دستگاه تاشو باز می‌شود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، ممکن است کاربر هنگامی که دستگاه تاشو در آستانه باز شدن است، آیکونی را روی لبه صفحه نمایش لمس کند که با این کار مشاهده می‌شود برنامه مورد نظر هنگام باز شدن کامل دستگاه اجرا شده است. همچنین پروفایل چند کاربر می‌تواند روی یکی از لبه‌های صفحه نمایش نشان داده شود و کاربران می‌توانند قبل از باز کردن دستگاه تاشو، به وسیله لبه صفحه نمایش رمز عبور خود را وارد کنند.

foldable-smartphone-samsung-patent

پتنت سامسونگ توضیحاتی درباره شناسایی لمس در لبه صفحه نمایش ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه را از طریق این لبه و با توجه به جهت قرارگیری دستگاه تاشو کنترل کنند. همچنین این پتنت روشی را نشان می‌دهد که به وسیله آن می‌توان صفحه نمایش را بر اساس زاویه‌ای که دیده می‌شود کنترل کرد. سامسونگ کاربرد این پتنت را آذر سال گذشته به نام خود ثبت کرده، اما هنوز هیچ دستگاهی با این فناوری معرفی نشده است. احتمالا چندان با معرفی چنین دستگاهی فاصله نداریم و به زودی شاهد آن خواهیم بود. نظر شما چیست؟ آیا چنین دستگاهی می‌تواند نظر کاربران را جلب کند؟

منبع: ترنجی