مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل بروزرسانی جدیدی برای سرویس گوگل پلی ارائه می‌کند

همانگونه که سال گذشته در نسخه 7.8 سرویس گوگل پلی دیده بودیم، API چشم‌انداز موبایل (Mobile Vision API) باز هم در نسخه جدید این سرویس معرفی شده است. این API برنامه‌ها را قادر می‌سازد که صورت انسان‌ها را در تصاویر و ویدیوها شناسایی کنند. نسخه 9.2 سرویس گوگل پلی ویژگی جدید دیگری نیز دارد و آن داشتن API متن (Text API) برای شناسایی کاراکترهاست که باعث می‌شود API آگاهانه به خوبی عمل کند. در ادامه همراه باشید.

علاوه بر شناسایی چهره و لبخند، API چشم‌انداز موبایل قادر به شناسایی بارکدها نیز هست و بنابراین می‌تواند چند بارکد را به طور همزمان بخواند و شناسایی کند. API متن می‌تواند با استفاده از دوربین، کاراکترهای لاتین در زبانهای مختلف را شناسایی کرده و آنها را به متنی صریح و روان تبدیل کند. این قابلیت هنگام ترجمه متون، اسکن مدارک و اضافه کردن کارت ویزیت بسیار کاربردی خواهد بود.

API آگاهانه گوگل (Google Awareness API) که در کنفرانس I/O معرفی شده بود، در سرویس گوگل پلی نیز وجود دارد. این API به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که آگاهی متنی را به برنامه‌های خود اضافه کنند. API آگاهانه بر اساس دو API ساده دیگر یعنی Fence و Snapshot عمل می‌کند. Fence می‌تواند تغییر حالت شما را تشخیص دهد و به عنوان مثال، برنامه قادر است زمان بلند شدن و بیرون رفتن شما را شناسایی کند. Snapshot نیز می‌تواند بفهمد شما چه کاری را در چه زمانی انجام می‌دهید.

حالا API جدید در دسترس قرار گرفته و باید ببینیم توسعه‌دهندگان چه کاری با آن انجام خواهند داد، شاید هم از آن سوءاستفاده کنند! خوشبختانه کاربران می‌توانند در صورت لزوم قابلیت‌های این API مانند زمان، موقعیت، هوا و فعالیت را خاموش کنند. نظر شما درباره API جدید گوگل چیست؟

منبع: ترنجی