مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تلویزیون LG OLED تاج پادشاهی2016 TV Shootout را بر سر نهاد!

یکی از برترین و تخصصی ترین مراجع آزمون گیری سالانه در زمینه کیفیت تلویزیون ها،TV Shootout است. TV Shootout هر ساله چند تلویزیون برتر از برندهای مختلف را برای بررسی انتخاب کرده و کیفیت نهایی تصویر در الویت است. TV Shootout به طور عمده به وسیله کالیبره کردن تلویزیونها،به بررسی تصویر نهایی می پردازد.

 

TV Shootout در سال 2016 نیز برگزار شده و تلویزیون برتر از دیدگاه خود را انتخاب نموده است. King of TV واژه ای که در لقب تلویزیون انتخاب شده در این مراسم،به کار گرفته می شود.در TV Shootout سال 2016 نیز 4 تلویزیون از برندهای سونی،سامسونگ،ال جی و VIZIO مورد بررسی قرار گرفته اند.یکی از نقد هایی که به TV Shootout وارد است،استفاده از مدل های محدود در بررسی ها است.تلویزیون های مورد استفاده در این بررسی شامل مدل های ذیل است:

LG OLED 65G6P

SAMSUNG UN78KS9800

SONY XBR75X940D

VIZIO RS65-B2

همانطور که از مدل ها نیز پیداست،تلویزیون های مورد نظر همگی دارای ابعاد 65 اینچ و بیشتر هستند.تلویزیون منتخب این دوره،یکی از برترین تلویزیون های OLED تولید کمپانی ال جی است.پس از آن برندها سامسونگ،سونی و VIZIO به ترتیب در جایگاه های دوم تا چهارم ایستاده اند.آقای Robert Zohn نیز از جمله برترین چهره های این عرصه،در این مراسم حضور داشت.از جمله فاکتورهای مورد بررسی در این آزمون،کیفیت کنتراست،نسبت تصاویر تاریک به روشن،کیفیت رنگ و رنگ های تولید شده،دقت رنگ،حرکت تصاویر با سرعت بالا،وضوح،یکنواختی صفحه نمایش،نشت نور،عملکرد نمایش در هنگام شب و همچنین توانایی های HDR/WCG بوده است.البته این برای اولین بار نیست که تلویزیون های ال جی موفق به دریافت King of TV می شوند.این تلویزیون ها در دقت FHD نیز مورد بررسی قرار گرفته و محتوای REC.709 نیز در آنها مورد توجه بوده است.مسئولان TV Shootout خوشحال هستند که توانایی HDR و کد گشایی از محتوای 4K در این تلویزیون ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: سخت افزارمگ