مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوشی LeEco LeMax 2 Pro با اسنپدراگون 821 و 8 گیگابایت رم در 9 تیر معرفی میشود

به نظر میرسد وجود 6 گیگابایت رم در گوشی های هوشمند برای سازندگان رضایت بخش نیست و کمپانی ها به دنبال فراتر از این اعداد و ارقام هستند. در حالی که سازندگان مطرحی همچون سامسونگ در پرچمداران خود از  4 گیگابایت رم استفاده کردند، سازندگان چینی طبق روال معمول قواعد بازی را تغییر دادند و چندین کمپانی از جمله LeEco یا LeTV سابق از 6 گیگابایت رم در نسخه ای از پرچمداران خود استفاده کردند. حال گزارشات جدید حاکی از این دارند که گوشی جدید LeEco به میزان قابل توجهی از حافظه ی رم مجهز خواهد بود و تاریخ معرفی این گوشی نیز اکنون رسما مشخص شده است. همراه ما باشید.

 

بر اساس پوستر تبلیغاتی که به تازگی در کشور چین توسط LeEco منتشر شده است، این کمپانی به زودی گوشی قدرتمند خود را با نام LeMax 2 Pro معرفی خواهد کرد. LeEco این گوشی را در تاریخ 29 ژوئن یا 9 تیر ماه طی مراسمی در چین رونمایی خواهد کرد.

LeMax 2 Pro گزارش شده است که به چیپست کوالکام اسنپدراگون 821  مجهز خواهد بود که از نظر مشخصات کلی مانند اسنپدراگون 820 خواهد بود اما با فرکانس 2.3GHz کمی سریعتر از اسنپدراگون 820 خواهد بود. پردازنده ی گرافیکی این چیپست نیز بدون تغییر و Adreno 530 خواهد بود. از دیگر مشخصات احتمالی این تلفن قدرتمند میتوان به صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر QHD با مقدار 2560 * 1440 به همراه پنل LCD اشاره کرد. اما مهم ترین مشخصه ی فنی این گوشی همان طور که شد به قسمت حافظه ی رم باز میگردد که مقدار رم این گوشی هوشمند، 8 گیگابایت اعلام شده است که عددی خیره کننده است. همچنین این گوشی دارای حافظه ی داخلی 128 گیگابایتی خواهد بود که با پشتیبانی از کارت حافظه، تا 200 گیگابایت قابل ارتقا است. در قسمت دوربین نیز، یک لنز 25 مگاپیکسلی در پشت این دستگاه قرار خواهد داشت و لنز 8 مگاپیکسلی جلوی دستگاه و وظیفه ی ثبت تصاویر سلفی و مکالمات ویدئویی را به دوش خواهد کشید. همچنین مانند دیگر پرچمداران امسال کمپانی LeEco، گوشی جدید نیز فاقد جک 3.5 میلی متری صدا خواهد بود و این پورت با USB Type C یکپارچه خواهد شد.

با اینکه مقدار حافظه ی رم زیاد قاعدتا باید تاثیر مثبت زیادی روی کاربرد های چند وظیفگی یا مالتی تسکینگ بگذارد، این موضوع دست کم در حال حاضر در گوشی های هوشمند فعلی ثابت نشده است. مدت زیادی از معرفی وان پلاس 3 نمیگذرد که این گوشی نیز مانند چندین پرچمدار چینی به 6 گیگابایت رم مجهز است اما وان پلاس 3 در مصاف با هر دو پرچمدار اپل آیفون 6اس و گلکسی اس 7 شکستی نسبتا سنگین خورد. به طور ملموسی این گوشی در قمست مدیریت حافظه دچار مشکل است و پس از پاسخ رسمی مدیر کمپانی مشخص شد که این گوشی به خاطر صرفه جویی در مصرف باطری از تمام 6 گیگابایت رم خود استفاده نمیکند. سوال اینجاست که این مقدار رم پس چه جایی به درد کاربر میخورد؟ متاسفانه پاسخ این سوال این است که هیچ قسمتی از گوشی شما کاربرد این مقدار زیاد رم را حس نمیکند. به طور خیلی ساده میتوان گفت در حال حاضر این اقدامات فقط جهت داغ کردن بازار رقابت و رکورد شکنی است و قسمت مفیدی برای کاربر ندارد. باید صبر کرد و دید به ورود سازندگان مطرح به این بازی، چه اتفاقی خواهد افتاد. نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع: سخت افزارمگ