مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شرکت Oculus از انتشار محتوای انحصاری برای هدست واقعیت‌مجازی Oculus Rift دفاع می‌کند

ارایه‌ی محتوای انحصاری یکی از بهترین روش‌هایی است که کاربران را مجاب می‌کند تا محصول شما را خریداری نمایند. به‌عنوان مثال، نرم‌افزارهایی وجود دارند که تنها برای یک سیستم‌عامل مانند مک اپل یا ویندوز مایکروسافت ارایه شده‌اند و کاربران حرفه‌ای که شغل آن‌ها به استفاده از این برنامه‌ها وابسته است، به‌ناچار از یک رایانه ویندوزی یا مبتنی بر سیستم‌عامل مک استفاده خواهند کرد و این، شاید به‌دلیل علاقه آن‌ها نباشد. هنگامی‌که این موضوع به بازار در حال رشد واقعیت مجازی می‌رسد، شاید برخی از سازندگان نظیر اچ‌تی‌سی با ارایه‌ی محتوای انحصاری برای هدست‌های واقعیت‌مجازی محور موافق نباشند، اما اکثر سازندگان بر این باور هستند که این ایده یعنی در انحصار نگه‌داشتن محتوای ارایه‌شده برای یک محصول در بازار واقعیت‌مجازی در کوتاه مدت و بلند مدت، سوددهی مناسبی برای آن‌ها خواهد داشت. به‌تازگی، شرکت Oculus از انتشار محتوای انحصاری برای هدست واقعیت‌مجازی Oculus Rift دفاع کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

پالمر لاکی از بنیان‌گذاران Oculus در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ، از استراتژی این شرکت برای ارایه محتوای انحصاری برای هدست واقعیت‌مجازی Oculus Rift و این پلت‌فرم، دفاع کرده و در این‌باره، مدعی است :

شما می‌توانید مشاهده کنید که شرکت سونی برروی محتوای اختصاصی خود برای پلی‌استیشن VR به‌ شیوه‌ای کاملاً مشابه، سرمایه‌گذاری کرده است. با گذشت زمان، ارایه‌ی محتوای انحصاری برای هدست‌های واقعیت‌مجازی، شیوه‌ای است که می‌تواند این صنعت را به جلو هدایت نماید. در کوتاه مدت و بلند مدت نیز، این استراتژی، بسیار خوب است.

واضح است که شاید برای برخی از کاربران، محتوای‌انحصاری چندان خوشایند نباشد اما این، بدین معنی نیست که در انحصار نگه‌داشتن محتوای انحصاری برای محصولات واقعیت‌مجازی محور برای این بازار، ایده‌ی بدی باشد و در بلند مدت، جواب ندهد.

با این‌حال، همان‌طور که پیش‌تر در ترنجی خواندید، رئیس بخش محتوای واقعیت‌ مجازی اچ‌تی‌سی اعتقاد دارد که ارایه محتوای انحصاری برای محصولات واقعیت‌مجازی محور، چندان ایده‌ی مناسبی نیست زیرا کاربران را برای استفاده از قدرت نهایی این محصولات، محدود نگه می‌دارد و از طرفی، زنده‌ماندن کسب‌وکار سازندگان و توسعه‌دهندگان را در طولانی مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. وی مدعی است که ارایه‌ی محتوای انحصاری برای محصولات واقعیت‌مجازی محور به‌منزله‌ی چشم‌پوشی از بقای کسب‌وکار در طولانی مدت و جایگزین ساختن آن با سوددهی در کوتاه مدت است و از این بابت، توسعه‌دهندگان باید تجدیدنظر نمایند.

تاثیری که ارایه‌ی محتوای انحصاری برای محصولات واقعیت‌مجازی در این صنعت می‌گذارد در حال‌حاضر، چندان ملموس نیست و مدتی به زمان نیاز دارد تا بتوان بازخوردهای کاربران را ارزیابی کرد زیرا این صنعت در مراحل اولیه خود گام برمی‌دارد و در این مراحل، نمی‌توان بازخورد کاربران را ملاک مناسبی برای ارزیابی یک استراتژی عنوان کرد؛ امری که شاید در دراز مدت به‌مرور، ریزش کاربران را در پی داشته باشد. شما در این‌باره، چه دیدگاهی دارید؟ آیا ارایه‌ی محتوای انحصاری برای محصولات واقعیت مجازی، ایده‌ی مناسبی خواهد بود؟

منبع: ترنجی