مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هدف‌گذاری هواوی برای فروش 120 میلیون گوشی هوشمند تا پایان 2016

سال گذشته برای هواوی بسیار موفقیت‌آمیز بود و این کمپانی چینی توانست با فروش 108 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، عنوان سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند را از آن خود کند. علاوه بر کسب این عنوان، هواوی توانست با اختلافی اندک بعد از شیائومی در جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان موبایل چین قرار گیرد. این شرکت امسال نیز برنامه‌های بزرگی برای خود دارد و بر اساس اعلام قبلی، هدف خود را فروش 140 میلیون گوشی هوشمند قرار داده است. اما به نظر می‌رسد هواوی کمی انتظارات خود را تعدیل کرده است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

علی‌رقم داشتن نقشه‌های بزرگ برای امسال، بر اساس ادعای منابع چینی هواوی با کاهش انتظارات خود به فروش 120 میلیون گوشی هوشمند نیز راضی است. این تصمیم ظاهرا به خاطر عدم برآورده شدن انتظارات هواوی در بازار داخلی و افزایش قیمت محصولات بالارده این شرکت در چین اتخاذ شده است. اما این خبر به معنای شکست هواوی نیست. اگر این شرکت بتواند به هدف خود یعنی فروش 120 میلیون گوشی هوشمند دست یابد، رشد 11 درصدی را تجربه خواهد کرد که رقمی بسیار مناسب است، به خصوص اینکه بازار چین نیز اکنون اشباع شده و هواوی گوشی‌های بسیاری در این بازار به فروش رسانده است.

به هر حال با وجود برآورده نشدن انتظارات در زمینه فروش محصولات بالارده، هواوی تاکنون موفق شده 2.6 میلیون دستگاه P9 و P9 پلاس را به فروش برساند که موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی تا آخر سال رخ خواهد داد اما می‌دانیم که بازار چین در حال حاضر اشباع شده است. رقابت در بازار چین بسیار نفس‌گیر است و شیائومی و هواوی پا به پای یکدیگر حرکت می‌کنند. این دو شرکت اکنون با اختلاف در صدر موفق‌ترین شرکت‌ها در این بازار قرار دارند اما شرکت‌هایی مانند اوپو و LeEco نیز خوب کار کرده و سعی دارند به شیائومی و هواوی نزدیک شوند. ممکن است این دو شرکت با منتشر کردن میزان فروش خود در آخر سال، همه ما را شگفت‌زده کنند. این دو شرکت سال گذشته نیز خوب کار کرده و موفق شدند 50 میلیون گوشی هوشمند بفروشند. نظر شما چیست؟ به نظر شما هواوی می‌تواند به هدف خود دست یابد؟

منبع: ترنجی