مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هارلی دیویدسون و تولید موتورسیکلت های برقی تا 5 سال دیگر

موتورسیکلت‌های خاطره‌انگیز و جذاب هارلی دیویدسون همیشه نمادی واضح از سبک زندگی مردان گانگستر آمریکایی بوده‌اند. این موتورسیکلت‌ها تنها یک وسیله نقلیه نیستند، بلکه سبک زندگی مخصوص به خود را نیز دارند و مهم‌ترین مشخصه‌های آن‌ها قطعات زیاد کروم و موتورهای حجیم V2 است اما در آینده‌ای نزدیک قرار به چیز دیگری شهره بشوند، چیزی کاملاً متفاوت از این‌ها.

در مصاحبه‌ای که معاون ارشد شرکت هارلی دیویدسون، آقای سین کامینگز با یک مجله انجام داده است ذکرشده است که موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون تا پنج سال دیگر بر روی خط تولید خواهد رفت. اگر به خاطر بیاورید در سال 2014 هم هارلی دیودیسون به‌صورت محدود چند موتورسیکلت برقی ساخت و آن را برای تست در اختیار کارشناسان و خبرنگاران این حوزه قرار داد اما آن موتورسیکلت‌ها هیچ‌گاه عرضه عمومی نشدند و بر روی خط تولید انبوه هم نرفتند، اما حالا هارلی دیویدسون مصمم است تا از اولین موتورسیکلت برقی خود پرده‌برداری کند و امیدوار است که مشتریان بازخوردی مثبت به این موضوع داشته باشند.

کانسپت برقی سال 2014 هارلی دیویدسون که با نام LiveWire شناخته می‌شود نسبت به زمان خودش کاملاً قوی و مناسب بود. صفر تا صد این موتورسیکلت 4 ثانیه بود و سقف سرعتی نزدیک به 160 کیلومتر در ساعت داشت اما مهم‌ترین نقص آن رنج حرکتی 88 کیلومتری آن بود و برای یک شارژ کامل باید 3.5 ساعت منتظر می‌ماندید که در مقایسه با یک موتورسیکلت سوختی کاملاً  ناامید کننده به نظر می‌رسد. احتمالاً هارلی دیویدسون در این فرصت پنج‌ساله بتواند با استفاده از مهندسین خود و پیشرفت تکنولوژی موتورسیکلتی بهینه‌تر با رنج حرکتی بیشتر و زمان شارژ کمتر تولید کند.

طراحی احتمالی و قیمت این موتورسیکلت هنوز مشخص نیست اما چیزی که مهم است تصمیم هارلی دیویدسون برای جذب گروهی جدید از مشتریان است، طبق پژوهشی که در سال 2013 انجام شد میانگین سن مشتریان هارلی دیویدسون 50 سال است که این شرکت سعی در جوان‌تر کردن این سن دارد.

منبع: ترنجی