مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آیفون‌ و آیپد در iOS 10 می‌توانند به صورت RAW تصویر برداری داشته باشند!

آنطور که به گوش می‌رسد، نسل جدید سیستم عامل iOS در دنیای آیفون‌ها نغییرات زیادی داشته است. همانطوری که اخبار ترنجی را مرور کرده‌اید، اپل تصمیم گرفته است در این نسخه به هماهنگی بیشتر در دستگاه‌های شرکت برسد. نسخه بتا برای توسعه دهندگان عرضه شده است و شما اگر مشکلاتی همچون باگ و یا عدم سازگاری‌ اپلیکیشن‌ها را قبول می‌کنید، بد نیست به سراغ این نسخه برود. بر اساس اخبار منتشر شده آیفون‌ و آیپد در iOS 10 می‌توانند به صورت RAW تصویر برداری داشته باشند. در ادامه همراه باشید.

اگر با این فرمت آشنا نیستید، باید بدانید که عکس‌های RAW، به عکس‌هایی گفته می‌شود که توسط دوربین شما پردازش و فشرده نشده‌اند. بدین صورت برای ویرایش و یا ادیت به صورت حرفه‌ای دست عکاس بیسیار بیشتر به نسبت دیگر فرمت های رایج باز خواهد بود. البته در جریان باشید که حجم تصاویر ثبت شده با این فرمت بسیار بیشتر از تصاویر با فرمت Jpeg است.

اپل پشتیبانی از فرمت RAW را در یکی از کارگاه‌های خود تأیید کرد و البته اعلام کرد که تنها دوربین اصلی از این فرمت پشتیبانی می‌کند. در واقع هنگام تصویر برداری، عکس را هم با فرمت RAW و هم فرمت JPEG ثبت می‌کند. البته گفته می‌شود فرمت DNG، مخصوص اپلیکیشن‌های شرکت Adobe برای ادیت تصاویر در Lightroom هم اضافه خواهد شد.

نکته‌ای در این خبر وجود دارد. قرار نیست اپلیکیشن اصلی دوربین بتواند از این فرمت پشتیبانی کند بلکه اپل اجازه این کار را داده است و این اپلیکیشن‌های ثالث هستند که می‌توانند قابلیت تصویر برداری به صورت RAW را اضافه کنند. در خبری دیگر آمده‌است که آیفون 6s، 6s پلاس، SE و آیپد 9.7 اینچی با آپدیت به iOS بعدی می‌توانند شاهد استفاده از RAW باشند.

منبع: ترنجی