مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ به جدی‌ترین رقیب TSMC در تولید تراشه‌های ۷ نانومتری تبدیل خواهد شد

 

به گفته‌ی رئیس TSMC آقای موریس چانگ، سامسونگ رقیب اصلی این شرکت در جدال برای رهبری در تولید تراشه با فرایند ۷ نانومتری خواهد بود. در سال آینده‌ی میلادی، تراشه‌هایی که از فرایند ۷ نانومتری استفاده می‌کنند، دارای خطر در تولید برای شرکت TSMC خواهند بود. قرار است که TSMC، از یک تراشه‌ی آزمایشی، به‌جای یک تراشه‌ی طراحی شده استفاده کند تا این شرکت از نظر آمادگی در تولید تراشه با فرایند ۷ نانومتری، مطمئن شود. تولید انبوه در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

آقای چانگ می‌گوید که TSMC، دارای یک برتری فنی نسبت به سامسونگ خواهد بود. انتظار می‌رود که شرکت اینتل نیز تراشه‌هایی که با استفاده از فرایند ۷ نانومتری ساخته شده‌اند را معرفی کند. این شرکت، ارتباط دوستانه‌ای با TSMC دارد و می‌تواند در تولید تراشه، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

مارک لیو، مدیرعامل TSMC در انجمن فناوری سالانه‌ی این شرکت که در ماه گذشته برگزار شد، گفت که بازده تراشه‌های ۷ نانومتری با ۱۲۸ مگابایت SRAM، از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. آقای مارک لیو، می‌گوید که TSMC، اولین شرکتی خواهد بود که دارای گواهی تولید ۷ نانومتری است.

تولید انبوه تراشه‌های TSMC با فرایند ۱۰ نانومتری، در سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد. پردازنده‌‌ی A10 اپل که قرار است قلپ تپنده‌ی آیفون‌های جدید اپل (آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و احتمالا آیفون ۷ پرو) باشد، با استفاده از فرایند ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد و یا احتمالا به استفاده از فرایند ۱۴ نانومتری، ادامه می‌دهد. هر چه میزان فرایند تولید، کمتر باشد، پردازنده از انرژی کمتر استفاده می‌کند و سریع‌تر اجرا می‌شود.

انتظار می‌رود که TSMC، وظیفه‌ی تولید ۱۰۰ درصد تراشه‌ی A10 را بر عهده بگیرد؛ این بدان معناست که دیگر سامسونگ، اقدام به تولید تراشه‌های شرکت اپل نخواهد کرد.

منبع: ترنجی