مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

جدیدترین گزارشات از آیفون 7 پلاس، 3 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه ی داخلی

کم کم به معرفی یکی از مهمترین گوشی های هوشمند سال نزدیک میشویم. پیش بینی میشود امسال نیز کمپانی اپل پرچمدار خود را در دو مدل متفاوت عرضه کند و حال گزارشات جدیدی از دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس توسط وب سایت چینی Weibo منتشر شده است. طبق این گزارش نسخه ی بزرگتر یعنی فبلت آیفون 7 پلاس به صفحه نمایش 5.5 اینچی خواهد بود و با 3 گیگابایت حافظه ی رم همراه خواهد شد در حالی که پرچمداران سال گذشته ی اپل مجهز به 2 گیگابایت رم بودند. مدل کوچکتر، آیفون 7 به نظر میرسد پیشرفتی در زمینه ی حافظه نخواهد داشت و از همان 2 گیگابایت رم بهره مند خواهد بود.

دیگر تغییری که بین دو نسخه ی پرچمدار اپل گزارش شده به حافظه ی داخلی مربوط میشود. پیش بینی میشود آیفون 7 با حافظه های داخلی 16، 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شود در حالی که طبق گزارشات فبلت آیفون 7 پلاس با 3 حافظه ی داخلی متفاوت 32، 128 و 256 گیگابایت معرفی خواهد شد. در صورت حقیقت داشتن این گزارش این اولین بار خواهد بود که کوپرتینویی ها آیفون 256 گیگابایتی وارد بازار خواهند کرد. با توجه به اینکه آیفون های اپل در هیچ نسلی از کارت حافظه پشتیبانی نکرده اند، نسخه ی 256 گیگابایتی میتواند گزینه ی خوبی برای کاربرانی باشد که فایل های زیاد و حجیمی را در تلفن همراه خود نگهداری میکنند. دیگر مشخصه ی پرچمداران جدید اپل که بسیار در این مورد حدس و گمان زده میشود مربوط به قسمت دوربین اصلی این گوشی هوشمند میشود. در آیفون 6اس، اپل پیشرفت خوبی را با قرار دادن سنسور 12 مگاپیکسلی در این مدل حاصل کرد و اکنون صحبت از وجود سنسور 21 مگاپیکسلی در پشت آیفون 7 شنیده میشود. در سوی دیگر برخی گزارشات حاکی از این دارندکه آیفون 7اس به دوربین دوگانه ی 12 مگاپیکسلی خواهد بود که قابلیت های ویژه ای در زمینه ی زوم خواهد داشت.

اما یکی از قسمت هایی که مطمئنا طرفداران اپل دوست دارند که آیفون جدید پیشرفت خوبی داشته باشد، قسمت باطری است. با اینکه پرچمداران اپل همواره با توجه به ظرفیت باطری، به لطف بهینه بودن iOS و استفاده از سخت افزار های کم مصرف ، عمر باطری خوبی را به کاربران ارائه داده اند اما باز هم اکثر مواقع به پرچمداران اندرویدی در این زمینه شکست خورده اند. یکی از شایعات منتشر شده، مسئله ی اینکه اپل از پورت یو اس بی نوع C در آیفون 7 استفاده نخواهد کرد را رد میکند اما در واقع انتظار نمیرود که اپل پورت لایتنینگ را کنار بگذارد، به خصوص اینکه طبق گزارشات ممکن است اپل جک 3.5 میلی متری هدفون در نسل جدید حذف کند و حتی تصاویری نیز پیش از این از هدفون های پرچمداران جدید اپل با سوکت لایتنینگ فاش شده بود. اگر فرض را بر این بگیریم که اپل از یو اس بی نوع C استفاده میکرد، این به معنی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بود اما امکان رخ دادن این مسئله نزدیک به صفر است.

همچنین دیگر جزئیات گزارش مربوط به این است که اپل برنامه ی ارتقای سطح کیفیت اتصال وای فای را در آیفون های جدید خود دارد تا این پرچمداران بتوانند با سرعت بیشتری به شبکه متصل شوند و ویدئو های 4K را با سرعت بیشتری استریم کنند. شارژ بیسیم نیز یکی دیگر از مشخصه های جالبی است که ذکر شده است.

منبع: سخت افزارمگ