مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فناوری 3D Touch یا لمس سه‌بعدی غایب بزرگ اندروید N خواهد بود

ماه پیش گزارشی منتشر شد که نشان می داد گوگل قصد دارد فناوری شبیه به 3D Touch اپل را به سیستم عامل اندروید بیاورد. پس از انتشار این گزارش به نظر می رسید که پشتیبانی از صفحات نمایش حساس به فشار در سیستم عامل اندروید N گنجانده شود و گوگل آن را در کنفرانس I/O 2016 معرفی نماید. اما گزارش های جدید نشان می دهند که مراحل آماده سازی این فناوری هنوز به پایان نرسیده است و به احتمال زیاد Android N فاقد این ویژگی عالی خواهد بود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در این گزارش، به نظر می رسد که گوگل قصد دارد افزودن این فناوری به سیستم عامل خود را با تاخیر صورت دهد. این گزارش همچنین نشان می دهد که فناوری لمس سه بعدی قرار است در یک به‌روز رسانی که به احتمال زیاد اندروید 7.1 نام خواهد داشت در دسترس کاربران قرار بگیرد. هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان منتظر آن هستند که با پشتیبانی از فناوری لمس سه بعدی توسط اندروید، محصولات خود را به این قابلیت تجهیز کنند. مطمئناً دستگاه های تولید شده توسط این تولیدکنندگان با بهره‌مندی از این قابلیت، شانس بهتری را برای رقابت با محصولات اپل خواهند داشت.

فناوری لمس سه بعدی یا 3D Touch به سیستم عامل موجود در دستگاه این قابلیت را می دهد که با توجه به میزان فشار وارده به سطح نمایشگر، عکس العمل های متفاوتی را از خود بروز دهد. اولین بار اپل بود که نام این فناوری را 3D Touch نامید و در حال حاضر کاربران پرچمداران این کمپانی از ویژگی های عالی آن بهره می برند. هواوی و ZTE نیز تاکنون اسمارت فون های اندرویدی مجهز به این فناوری را عرضه کرده اند اما به دلیل اینکه سیستم عامل اندروید از آن پشتیبانی نمی کند مجبور شدند برنامه ریزی آن را در رابط های کاربری خود بگنجانند.

منبع: شهرسخت افزار