مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رنو مدعی است مگان GT از پورشه 911 بهتر است

اخیراً شرکت خودروسازی رنو در قالب یک تبلیغ ویدیویی اعلام کرده که خودروی رنو مگان GT بهتر از پورشه 911، فولکس واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST است.
شاید خیلی‌ها این گفته را جدی بگیرند، ولی باور کنید این حرف بیشتر شبیه به یک جوک می‌ماند که صرفاً به مزایای یک خودروی خاص پرداخته است. شرکت خودروسازی رنو در ویدیو تبلیغاتی خود که در زیر قرار داده ایم، اعلام کرده که رنو مگان GT بهتر از گلف GTI است که باید گفت کمی بیش از حد اغراق کرده است. در صورتی که خودروی هم رده فولکس واگن GTI تقریباً رنو مگان RS است. البته ادعای شرکت خودروسازی رنو مربوط به برتری سیستم فرمان در مقایسه با خودروهای دیگر می‌شود.
به هرحال در این ویدیو تبلیغاتی، شرکت خودروسازی رنو با اشاره به سیستم 4Control در مگان GT پا به یک دشت شن و ماسه‌ای گذاشته و در کنار آن خودروهایی نظیر فورد فوکس ST، اوپل آسترا و گلف GTI را به تصویر کشیده است که در پشت رنو مگان GT حرکت می‌کنند، ولی پس از فرمان‌دهی سریع مگان GT، شاهد از دست رفتن کنترل خودروهای پشت سری همچون فولکس واگن گلف GTI هستیم.
در این خصوص شرکت خودروسازی رنو ادعا کرده که بر روی مگان GT از یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی، لاستیک‌های پهن، سیستم تعلیق مستقل و مهم‌تر همه از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب استفاده کرده که باعث گردش مطلوب خودرو در جاده‌های شن و ماسه‌ای و یا دیگر سطوح جاده‌ای شده است.
در خصوص برتری رنو مگان مقابل پورشه 911 هم شرکت خودروسازی رنو به دارا بودن هر دو خودرو از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب اشاره کرده است، ولی چیزی که باعث برتری رنو مگان GT مقابل پورشه 911 شده، قیمت 25 هزار و 990 یورویی رنو مگان GT است که واقعا مخاطب را در شوک فرو می‌برد، چون دقیقاً مثل این می‌ماند که رنو داستر شاسی بلند را به خاطر ارزان بودن بهتر از پورشه کاین بدانیم!
در هر صورت رنو اعلام کرده که به صورت استاندارد بر روی مگان GT از سیستم فرمان پذیری هرچهارچرخ خودرو و یک جعبه دنده دوکلاچه استفاده کرده است که با قیمت 25 هزار و 990 یورویی می‌تواند گزینه مطلوبی برای مخاطبانش باشد، ولی قطعاً بهتر از پورشه 911 نیست.

منبع: خودروبانک