مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

یک خبر بد برای گیمر‌ها، کارت گرافیک GeForce GTX 1080 به هیچ عنوان از مانیتورهای قدیمی و رده پایین پشتیبانی نمی‌کند

با اینکه مدت زیادی است دیگر درگاه خروجی تصویر D-Sub (VGA) در کارت‌های گرافیک میان رده به بالا یافت نمی‌شود، اما اگر مانیتور کاربر از درگاه‌های جدید‌تر پشتیبانی نمی‌کرد، می‌توانستند از مبدل DVI به D-Sub استفاده کنند و حتی در جعبه اغلب کارت‌ها از پیش یک مبدل وجود دارد. حالا مشخص شده با کارت گرافیک GeForce GTX 1080، انویدیا به پشتیبانی از درگاه آنالوگ D-Sub پایان داده و دیگر نمی‌توان از مبدل هم استفاده کرد.

درگاه DVI این کارت فاقد پین‌های مربوط به سیگنال آنالوگ است بنابراین دیگر نمی‌توان از طریق مبدل DVI به D-Sub، آن را با مانیتورهای تنها دارای درگاه D-Sub استفاده کرد. در واقع در بسته بندی کارت خبری از مبدل DVI به D-Sub نیست و حتی اگر خودتان یکی تهیه کنید، بازهم جواب نخواهد داد، بنابراین اگر مانیتور سیستم شما صرفاً دارای ورودی D-Sub است، نمی‌توانید از این کارت گرافیک استفاده کنید. در عوض کارت GTX 1080 دارای یک عدد درگاه dual-link DVI-D، یک عدد HDMI 2.0b و سه عدد درگاه DisplayPort 1.4 است.
در آن سو AMD، رقیب انویدیا، از سال 2013 و با کارت‌های سری Radeon R9 290 به پشتیبانی از درگاه D-Sub در کارت‌های رده بالای خود پایان داده است.

منبع: شهرسخت افزار