مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

درآمد ۱۳.۷ میلیارد دلاری اینتل در سه ماه

اینتل همانند بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فناوری، درآمد و سود خالص خود را به صورت فصلی و در دوره سه ماهه منتشر می کند. آمار منتشر شده از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که اینتل در این مدت ۱۳.۷ میلیارد دلار به عنوان درآمد کلی به دست آورده است. در مدت مشابه سال گذشته، درآمد اینتل ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده که رشد ۷ درصدی در سال جاری را به اثبات می رساند.

سود عملیاتی اینتل معادل ۲.۶ میلیارد دلار امریکا بود که از این میزان ۲ میلیارد دلار سود خالص این شرکت به شمار می آید. بنا بر اعلام مدیر عامل اینتل آقای Brian Krzanich این شرکت در سال ۲۰۱۶ از یک شرکت تخصصی در زمینه تولید تجهیزات کامپیوتر شخصی به سمت سرویس ابری، تجهیزات هوشمند و اینترنت اشیا تغییر مسیر خواهد داد.

اینتل با اطمینان از درآمد و سود حاصل از فروش پرازنده و چیپ ست قصد ورود به بخش های جدیدی از بازار فناوری را دارد. تغییر مهمی در بخش امور مالی اینتل صورت خواهد گرفت و مدیر امور مالی فعلی، سمت جدیدی دریافت خواهد کرد. تجربیات و روش های مدیریتی Stacy Smith در ۲۸ سال فعالیت مستمر در اینتل، به زودی در بخش دیگری به کار گرفته می شود.

روند تغییر مدیر امور مالی چند ماه به طور خواهد انجامید و همچنان Stacy Smith این بخش را اداره خواهد کرد. با وجود سود و در آمد مناسب، هزاران نفر از پرسنل Intel در یک پروسه مدت دار اخراج می شوند تا هزینه این شرکت تا حد ممکن کاهش پیدا کند. با توجه به فعالیت اینتل در بخش های جدید از فناوری، به نظر می رسد فقط کارمندان غیر ضروری اخراج می شوند.

منبع: سخت افزارمگ