مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ SSD چهار ترابایتی 850 Evo را روانه بازار می کند

 درایو های سری 850 Evo سامسونگ یکی از بهترین و منطقی ترین گزینه های موجود در میان محصولات متنوع بازار به شمار می روند که در کنار سرعت انتقال اطلاعات ایده آل، قیمت قابل قبولی دارند. بهره گیری از چیپ ست های 3D V-NAND با حداکثر ۳۲ لایه منجر به تولید درایو هایی با قیمت بسیار مناسب و غیر قابل رقابت با سایر برند ها شده بود، اما این پایان راه نبوده و سامسونگ نسخه چهار ترابایتی از سری 850 EVO را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد. در نسخه چهار ترابایتی 850 EVO از ۴۸ لایه چیپ ست روی هم استفاده شده تا چنین ظرفیت قابل توجهی در یک درایو ۲.۵ اینچی ارائه شود.

 

سامسونگ در درایو جدید خود از سومین نسل چیپ ست های 3D V-NAND بهره گرفته و در نتیجه آن امکان استفاده از ۴۸ لایه چیپ ست به صورت عمودی فراهم شده است. خبر خوش دیگری که توسط سامسونگ منتشر شده،‌حاکی از تولید درایو 850 Pro با ظرفیت ۴ ترابایت در آینده نزدیک است و کاربرانی که سرعت انتقاطل اطلاعات بالاتری مورد نیاز آنهاست، می توانند درایو 850 Proرا خریداری کنند. در حال حاضر بالاترین ظرفیت موجود در بازار که توسط سامسونگ تولید می شود،‌۲ ترابایت و از خانواده 850 EVO است.

 

سامسونگ پیش از این در خصوص دستیابی به فناوری ساخت ۱۰ نانومتری در تولید چیپ ست های حافظه DRAM اطلاع رسانی کرده بود و دستاورد های جدید این شرکت نشان می دهد که سامسونگ قصد تسخیر بازار حافظه را دارد. چیپ ست های حافظه اسمارت فون و تبلت، حافظه رم کامپیوتر و نوت بوک و در نهایت SSD در برنامه سامسونگ قرار دارند و به زودی می توانید تاثیر محصولات برند کره ای را در تجهیزات الکترونیکی مشاهده کنید. درایو 850 EVO سامسونگ با ظرفیت ۴ ترابایت با قیمت ۱۳۴۹ یورو در فروشگاه های آنلاین عرضه می شود.

منبع: سخت افزارمگ