مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

جک iEV7، سدانی الکتریکی چینی

شرکت خودروسازی جک یا جی‌ای‌سی که محصولات آن توسط کرمان موتور در داخل کشور عرضه می‌شود و به تازگی هم مدل شاسی بلند S5 آن توانست در نظرسنجی همگانی مقام نخست بهترین خودروی سال از دیدگاه کاربران را به دست آورد، به تازگی خودرویی سدان تمام الکتریکی تحت عنوان iEV7 معرفی کرده است، در ضمن این شرکت خودروسازی اعلام کرده که خودروی سدان جدید خود را در 25 آوریل 2016، یعنی حدودا 5 اردیبهشت ماه در نمایشگاه اتومبیل پکن در معرض دید عموم قرار خواهد داد.
اول از همه برای طراحی و توسعه این سدان، طراحان جک از طولی 4995 میلی متری، عرضی 1890 میلی متری، ارتفاعی 1503 میلی متری و فاصله بین دو محوری 2915 میلی متری استفاده کرده اند و در چهارچوب این ابعاد، از یک طراحی سنگین و اتوکشیده استفاده کرده‌اند که طراحی کلی آن چه در جلو و چه در عقب با توجه به طراحی چراغ‌ها و فرم بدنه، بیشتر شبیه به هیوندای یونیک درآمده است.
نیروی مورد نیاز حرکتی این خودرو هم توسط چهار موتور الکتریکی تامین می‌شود که می‌توانند به صورت ترکیبی، حداکثر قدرتی 148 اسب بخاری و گشتاوری 330 نیوتن متری تولید کنند. برای بکار انداختن این چهار موتور الکتریکی هم از باتری‌های 55.2 کیلووات ساعتی با جریان 145 آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند که شتاب صفر تا صد این خودروی 1880 کیلوگرمی را به 11 ثانیه رسانده و حداکثر سرعت آن را هم به مرز 160 کیلومتر بر ساعت نزدیک کرده‌اند. گفتنی است که با تنها یکبار شارژ باتری‌ها هم می‌توان مسافتی 320 کیلومتری در شرایط استاندارد طی کرد.
منبع: خودروبانک