مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

زمان انتشار آپدیت Anniversary ویندوز 10 مشخص شد

در خلال کنفرانس Build 2016، مایکروسافت آپدیت Anniversary را برای ویندوز 10 معرفی کرد اما هیچ گونه جزئیاتی از زمان عرضه آن ارائه نکرد. خوشبختانه اکنون به لطف افراد نزدیک به این کمپانی و کسانی که موضوع را دنبال می کنند، زمان انتشار این آپدیت مهم را می دانیم.

 برپایه یک نقشه راه درز یافته، مایکروسافت در نظر دارد تا تغییرات و قابلیت های جدید مهمی را در ماه ژوئیه (جولای) برای دستیار دیجیتال ویندوز 10، Cortana، ارائه کند، از آنجایی که چنین تغییر مهمی تنها می تواند در قالب یک آپدیت کلی برای ویندوز 10 عرضه شود، گمان می رود که این همان آپدیت Anniversary و ماه ژوئیه زمان انتشار آن باشد. مایکروسافت در نقشه راه مورد بحث، به طور دقیق ژوئیه 2016 را دست نشان کرده است. با اینکه مایکروسافت از ارائه هرگونه تاریخ و زمانی خودداری می کند، اما در حقیقت ماه ژوئیه کاملاً محتمل به نظر می رسد.

نخست اینکه در ماه ژوئیه، ویندوز 10 یکساله می شود و همانطور که می دانید، Anniversary به سالگرد اشاره ارد، پس ارائه چنین آپدیتی در سالگرد یکساله شدن ویندوز 10، بسیار ممکن به نظر می رسد. دومین دلیل برای درست دانستن این زمان، پایان مدت یکساله ارتقا به ویندوز 10 در ماه ژوئیه است. بنابراین مایکروسافت می تواند با ارائه این آپدیت مهم و قابلیت های جدیدی که دارد، در دقیقه 90 کاربران بیشتری را برای ارتقا به ویندوز 10 متقاعد کند.

احتمالاً اکنون برای شما هم سوال است که چرا مایکروسافت خود تاریخ دقیق انتشار این آپدیت را اعلام نمی کند؟ پاسخ ساده است،  پدیدار شدن هرگونه باگ جدی طی فرایند توسعه می تواند به سادگی انتشار را هفته ها به تعویق بیاندازد، بدون شک شرکتی چون مایکروسافت نمی خواهد بدقول شود و یا آپدیتی دارای باگ یا باگ های جدی ارائه کند. بنابراین در شرایط فعلی که خبری از جزئیات رسمی نیست، مایکروسافت می تواند بدون اینکه کسی متوجه شود، زمان انتشار را چند روز و یا چند هفته جابجا کند.

در گذشته و با بیلدهای پیش نمایش ویندوز 10،  چندین بار مایکروسافت نتوانست درست سر موعد هایی که خود اعلام کرده بود، بیلدهای جدید را منتشر کند و این مسله به شدت بازخورد منفی به دنبال داشت. از این رو مایکروسافت دیگر هیچ گونه تاریخ مشخصی ارائه نمی کند و تا لحظه آخر، خبری از جزئیات رسمی نیست. به همه این ها، در حال حاضر می دانیم آپدیت Anniversary  تابستان پیش رو منتشر می شود.

منبع: شهرسخت افزار