مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فرآیند ساخت بازی Fable Legends ادامه خواهد یافت

بی شک یکی از بد ترین اخبار شنیده شده در طی یکی دو ماه اخیر به خبر تعطیلی استودیو Lionhead اختصاص داشت. یک استودیوی بازی سازی قدیمی با سابقه ای قابل توجه که به دست کارگردان خوش ذوق (و اینک تمام شده ی دنیای بازی های کامپیوتری) یعنی پیتر مولینیو تاسیس شد و بیش از هر فعالیتی به سبب تولید سری بازی های Fable در میان علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری شناخته می شد. با تعطیلی این استودیو توسط شرکت مایکرو سافت، پروژه ی ساخت بازی Fable Legends نیز در کمال تعجب توسط ناشر آن (مایکرو سافت) متوقف گردید و به این ترتیب بسیاری از چشم انتظاران این بازی در بهت و حیرت فرو رفتند. اما به تازگی خبر می رسد که پروژه ی ساخت بازی Fable Legends به طور کامل و صد در صد متوقف نشده است و هنوز هم کور سوی امیدی برای هواداران این اثر به منظور ملاقات با آن وجود دارد.

روز گذشته چندین منبع مختلف نزدیک به استودیوی Lionhead به طور نسبتاً هم زمان خبر از این دادند که شاید بتوان به آینده ی بازی Fable Legends امیدوار بود و این بازی را هنوز در ردیف آن دسته از آثاری طبقه بندی نکرد که سرنوشت آن ها به طور کامل به تاریخ پیوسته است. در واقع به نظر می رسد که برخی از اعضای استودیو Lionhead همچنان علاقه مند به ادامه ی کار بر روی بازی Fable Legends هستند و این احتمال وجود دارد که آن ها در قالب یک تیم مستقل نسبت به تکمیل و عرضه کردن این بازی اقدام نمایند. اگر چه با تعطیلی استودیو Lionhead به دست شرکت مایکرو سافت بسیاری از استودیو ها و شرکت های معتبر بازی سازی با پیشنهادات گوناگون خود سعی در به خدمت گرفتن اعضای این استودیو نمودند اما با این حال بر طبق اطلاعات موجود برخی از اعضای این استودیوی منحل شده قصد دارند حداقل تا ماه آوریل سال جاری میلادی به کار بر روی پروژه ی Fable Legends ادامه دهند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این بازی در صورت تکمیل شدن به چه ترتیبی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفت یا اصولاً احتمال وقوع چنین امری تا چه حد خواد بود. در این میان سخنگوی شرکت مایکرو سافت در واکنش به اخبار و شایعات مربوط به ادامه یافتن مراحل ساخت بازی Fable Legends به اعلام این نکته پرداخته که از نظر شرکت مایکرو سافت مراحل تولید بازی Fable Legends به طور کامل پایان یافته است و جز این حقیقت، آن ها هیچ علاقه ای به اضافه کردن نکته ای تازه به اخبار مربوط به بازی Fable Legends ندارند. او در عین حال به این نکته اشاره کرده است که مذاکرات آن ها با اعضای استودیو Lionhead همچنان ب در حال انجام است تا تصمیم شرکت مایکرو سافت مبنی بر تعطیلی استودیو Lionhead به طور کامل بر اعضای این استودیو تفهیم گردد.

 

همین نکته که پس از سپری شدن بیش از یک ماه از اعلام رسمی خبر تعطیلی استودیو Lionhead هنوز هم مذاکرات برای قانع کردن اعضای این استودیو مبنی بر پایان یافتن فعالیت آن ها تحت نام Lionhead همچنان ادامه دارد، شاید خود دلیلی بر تمایل بسیاری از اعضای این استودیو مبنی بر ادامه ی فعالیت برای به پایان رساندن پروژه ی ساخت بازی Fable Legends باشد. به هر حال بر اساس اطلاعاتی که در طی دو سه ماه اخیر در رابطه با بازی Fable Legends منتشر می شد، به نظر می رسید که مراحل ساخت این بازی در حال پایان است و شاید بهتر این بود که شرکت مایکرو سافت این استودیوی پر سابقه را پس از منتشر شدن آخرین نسخه از سری بازی های Fable Legends تعطیل می کرد. با وجودی که هنوز تکمیل شدن پروژه ی ساخت بازی Fable Legends و انتشار این اثر در قالب یک بازی مستقل همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و یک احتمال صد در صدی به شمار نمی رود، اما در عین حال اگر این احتمال به حقیقت تبدیل شود شاید بتوان آن را در کل به نفع علاقه مندان به این بازی قلمداد کرد. چرا که نسخه ی PC از بازی Fable Legends نیز نظیر دو بازی Gears of War Ultimate Edition و  Quantum Break به طور کامل مبتنی بر قابلیت های واسط برنامه نویسی Direct X 12 بود و قرار بود بر روی بازار آنلاین ویندوز 10 عرضه شود. بنا بر این به احتمال فراوان این بازی نیز همچون دو اثر مذکور هواداران خود بر روی پلتفرم PC را به کلی نا امید می کرد و با توجه به ساختار چند نفره و تمرکز این بازی بر روی بخش آنلاین، به طور حتم بازی Fable Legends بیش از دو اثر یاد شده موجبات شکست و استهزای شرکت مایکرو سافت را فراهم می آورد. پس چه بهتر که بازی Fable Legends یا به طور کامل منتشر نشود و یا اگر قرار است چنین فرآیندی در نهایت صورت گیرد، روند نهایی شدن آن به شکل کاملاً مستقل و بدون دخالت شرکت مایکرو سافت باشد.

منبع: سخت افزارمگ