مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

چراغ سبز گوگل به سویفت اپل برای تولید نرم افزار های اندرویدی

پس از آنکه اپل تصمیم گرفت تا زبان برنامه نویسی سویفت (Swift) به صورت اپن سورس در بیاید، سه کمپانی گوگل، فیسبوک و اوبر (Uber) در جلسه ای تصمیم گرفتند تا نگاهی دوباره به این زبان برنامه نویسی داشته باشند. جلسه ای مهم که ممکن است این زبان برنامه نویسی را به یکی از ابزار های اصلی برای دنیای موبایل تبدیل کند!

اپل در سال ۲۰۱۴ زبان برنامه نویسی سویفت را معرفی کرد تا جایگزین زبان برنامه نویسی Objecive-C شده و روشی بهتر و ساده تر برای برنامه نویسی محصولات اپل فراهم کند. سویفت به سرعت رشد کرده و حالا به یک زبان برنامه نویسی اپن سورس تبدیل شده است که می تواند پتانسیل های بالایی برای انجام امور مختلف داشته باشد. کمپانی IBM نیز یکی از پشتیبانان اصلی سویفت به شمار می آید و حالا خبر هایی به گوش میرسد که بر اساس آن، گوگل نیز به سویفت به عنوان یک زبان برنامه نویسی رده بالا برای سیستم عامل اندروید نظر دارد!

اپن سورس بودن سویفت باعث میشود تا گوگل بدون نیاز به تغییر در ساختار سیستم عامل اندروید بتواند از توانایی های سویفت (که به گفته گوگل از برخی جهات حتی بهتر از جاوا است) بهره ببرد. قبلا تلاش هایی برای ارائه نرم افزارهای اندرویدی که با سویفت توسعه داده شده اند وجود داشته و به نظر میرسد گوگل چندان هم از سویفت بدش نیامده است. برای آنکه گوگل بتواند این زبان برنامه نویسی را برای اندروید به کار گیرد، بایستی API ها و SDK های اندروید را برای سویفت نیز آماده کند تا برنامه نویسان بتوانند به سرعت عملیات توسعه نرم افزار ها برای اندروید را کلید بزنند.

مطالعات مختلف نشان می دهند که زبان برنامه نویسی سویفت رشد بسیار سریعی داشته و اپل سورس شدن نیز کمک زیادی به نفوذ آن کرده است. با این حال حرکت گوگل به سمت سویفت سریع  نخواهد بود. زمان زیادی نیاز است تا ابزارهای لازم برای برنامه نویسی اندروید روی سویفت فراهم شود. همچنین گوگل هنوز رسما اعلام نکرده که کار روی این پروژه را شروع کرده است یا خیر. اما با توجه به استقبال روز افزون از سویفت میتوان انتظار داشت که کمپانی های زیادی از جمله گوگل بخشی از همت خود را برای حضور در این بخش نیز صرف کنند.

منبع: سخت افزارمگ