مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گزارش مالی مدیاتک از ماه فوریه نشان از موفقیت کمپانی دارد

اوایل این ماه، کمپانی تایوانی مدیاتک، تولیدکننده چیپ های تلفن همراه، گزارش مالی خود از فوریه 2016 را اعلام کرد. طی این ماه، مدیاتک موفق شده تا 13.24 میلیارد دلار جدید تایوان (برابر با 404.7 میلیون دلار آمریکا) را به دست آورد.

اگرچه رقم اعلام شده به نظر بسیار است، اما طی دوازده ماه گذشته، درآمد آن ها در حداقل حالت ممکن خود قرار داشته ولی نسبت به فوریه 2015، شاهد رشد بسیار بوده. با این حال، تحلیلگران نظر مساعدی نسبت به سهام شرکت داشته اند و می گویند مدیاتک می تواند به هدف کسب درآمد 1.6 الی 1.75 میلیارد دلاری خود طی سه ماهه ابتدایی سال برسد.

حالا، منابعی خارجی از درون این شرکت نقل قول کرده اند که مدیاتک ده الی بیست درصد درآمدزایی بیشتری طی سه ماه دوم سال خواهد داشت که این خبر هم به مذاق سهام داران خوش آمده است.

TSMC که مسئولیت ساخت چیپست های طراحی شده توسط مدیاتک را بر عهده دارد، ماه گذشته به خاطر زلزله ای که جنوب تایوان را لرزاند، دچار ضرر قابل توجهی شد. اما گویا خسارت وارده به حدی نبوده که این دو شریک تجاری را دچار مشکل کند، حداقل در فصل اول سال 2016.

به هر روی، افزایش رقابت در حوزه پردازنده های موبایل سبب شد تا میزان حاشیه سود کمپانی در فصل مالی انتهایی سال گذشته، 40 درصد کاهش یابد. انتظار می رود که افزایش تقاضا برای تلفن همراه در چین به حدی جلوی این روند را بگیرد و شرکت را به پیش راند.

انتظار می رود که مدیاتک چیپست های جدید خود را بر اساس تکنولوژی 10 نانومتری FinFET شرکت TSMC، در نیمه دوم سال عرضه کند. چیپ های Helio P20 و X20 نیز اخیرا توسط کمپانی رونمایی شده بودند.

درحالی که Helio P20 یک چیپست میان رده با سی پی یو هشت هسته ای به حساب می آید، Helio X20 بهترین و پیشرفته ترین محصول مدیاتک با ده هسته پردازشی و هشت هسته Cortex-A53 در کنار دو هسته Cortex-A72 است.

همچنین، این شرکت تایوانی از چیپست هایی مخصوص به دیوایس های اینترنت ایشاء، پوشیدنی های هوشمند و محصولات خانگی نیز رونمایی کرد.

منبع: دیجیاتو