مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بازی Hitman از همان ابتدا از ویژگی های DX 12 بهره خواهد برد

چندی پیش شاهد مطرح شدن احتمالاتی مبنی بر بهره بردن نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بودیم. با این حال پس از انتشار این بازی چنین ویژگی هایی در بخش گرافیکی بازی Rise of the Tomb Raider مشاهده نشد و خیلی زود مشخص گردید که ویژگی های یاد شده از طریق پچ های تکمیلی و آپدیت های بعدی این بازی به ساختار گرافیکی آن افزوده خواهد شد. هم زمان با انتشار اخبار مذکور خبر می رسید که دیگر بازی مورد انتظار شرکت اسکویر انیکس یعنی بازی Hitman نیز قرار است از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود بهره ببرد.

 

 

از آن جایی که بازی Hitman (همانند بازی Rise of the Tomb Raider) از ابتدا قرار نبود بر مبنای ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 ساخته شود و همچنین با توجه به تجربه ای که در تازه ترین نسخه از سری بازی های مهاجم مقبره برای دارندگان پلتفرم PC رقم خورد، بسیاری از علاقه مندان بازی Hitman انتظار داشتند تا نسخه ی جدید از سری بازی های هیتمن نیز همانند بازی Rise of the Tomb Raider پس از انتشار به بازار و در قالب پچ های تکمیلی این اثر از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 برخوردار گردد. اما اکنون خبر می رسد که بازی Hitman از همان ابتدای انتشار به بازار از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 در بخش فنی خود بهره خواهد جست. بر اساس اطلاعات موجود ویژگی های گرافیکی طراحی شده بر مبنای توانایی های واسط برنامه نویسی Direct X 12 در بازی Hitman در ابتدای کار تنها چند مورد خاص را در بر می گیرند و پس از آن ویژگی های مذکور به موجب ارائه شدن آپدیت های جدید برای این بازی به تدریج افزایش خواهند یافت. به گفته ی سازندگان بازی Hitman یعنی اعضای استودیو IO Interactive طراحی ویژگی های گرافیکی این بازی بر مبنای واسط برنامه نویسی Direct X 12 این امکان را به علاقه مندان این بازی می دهد تا بتوانند بهبود قابل ملاحظه ای را در امر اجرای این بازی شاهد باشند. در واقع بنا بر تایید سازندگان بازی Hitman این ویژگی ها موجب می شود تا فرآیند پردازش های هم زمان در بازی Hitman بسیار بهتر از حالت عادی (حالت مبتنی بر Direct X 11) صورت گیرد و علاوه بر آن تجربه کنندگان نسخه ی PC این بازی به هنگام انجام پردازش های مبتنی بر پردازنده ی اصلی سیستم های کامپیوتری خود (CPU) قادر به برخورداری از سرعت بیشتری در امر اجرای بازی هیتمن باشند. علاوه بر آن دارندگان لپ تاپ ها نیز به موجب بهره مندی بازی Hitman از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 می توانند تجربه ای بهتر از حالت عادی را در امر اجرای بازی Hitman برای خود رقم بزنند.

همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره کرده بودیم بازی Hitman (همانند نسخه ی پیشین این سری) توسط همکاری دو جانبه ی اعضای استودیو IO Interactive با شرکت AMD ساخته خواهد شد. از همین رو دارندگان کارت های گرافیک برند AMD می توانند از تجربه ی روان تری در امر اجرای بازی Hitman برخوردار شوند. امری که شاید در تلفیق با ویژگی های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 بسیار دست یافتنی تر و ملموس تر از قبل جلوه کند. به عبارت بهتر دارندگان کارت های گرافیک AMD خواهند توانست از قابلیت پردازش نا همگام در بازی Hitman بهره بگیرند. یکی از قابلیت های مهمی که به مدد وجود واسط برنامه نویسی Direct X 12 در اختیار سازندگان بازی های کامپیوتری قرار گرفته است و بنا بر تایید طراحان بازی Hitman روند اجرای این بازی را روان تر و سریع تر از حالت عادی ساخته است. به هر حال موارد مذکور آن دسته از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بودند که علاقه مندان به بازی Hitman خواهند توانست در همان ابتدای انتشار این بازی شاهد وجود آن ها در بخش تکنیکی بازی Hitman باشند. ویژگی هایی که بنا بر ادعای سازندگان این بازی به تدریج و از طریق انتشار آپدیت ها و پچ های تکمیلی بازی Hitman شاهد افزایش در تعداد و کیفیت آن ها خواهیم بود. گفتنی است که بخش نخست از عنوان سریالی Hitman قرار است در تاریخ یازدهم ماه مارس سال جاری (هفته ی آینده) برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر شود.

منبع: سخت افزارمگ