مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سونی در پی ساخت یک کنترلر جدید و نینتندو در صدد آوردن بازی بزرگی بر روی کنسول NX است

در حال حاضر هر دو شرکت ژاپنی سونی و نینتندو (که در دنیای بازی های کامپیوتری رقیبانی جدی برای یکدیگر به شمار می روند) در حال کار بر روی ساخت دو محصول جدید هستند. به این ترتیب که شرکت سونی در پی تولید هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود با نام Play Station VR به سر می برد و شرکت نینتندو نیز قصد دارد تا کنسول جدیدی را به بازار عرضه کند که در حال حاضر فعلاً با نام موقت NX شناخته می شود. از آن جایی که نکات نا مبهم فراوانی پیرامون هر دو محصول یاد شده وجود دارد، هر روز شاهد شنیدن اخبار و حرف و حدیث های مختلفی پیرامون این دو محصول مورد انتظار هستیم (در رابطه با هدست واقعیت مجازی Play Station VR هنوز مواردی نظیر قیمت، زمان دقیق عرضه به بازار و همچنین اقلامی که همراه با این ابزار به بازار عرضه می شوند در هاله ای از ابهام قرار دارد و در مورد هدست NX نیز در حال حاضر همه چیز مبهم و نامشخص به نظر می رسد!). در راستای حرف و حدیث هایی که پیرامون این دو محصول وجود دارد می رویم تا در ادامه ی مطلب پیش رو به موارد جدیدی در این رابطه اشاره داشته باشیم.

به تازگی مشخص شده است که شرکت سونی حق امتیاز محصول جدیدی را به ثبت رسانده است که در واقع می توان آن را یک کنترلر دستکش مانند به شمار آورد. بر اساس مواردی که در توضیحات مربوط به این محصول جدید آورده شده است، به نظر می رسد که این کنترلر جدید برای بهره گیری در ابزار های واقعیت مجازی طراحی شده باشد و کاملاً محتمل است که مهندسان شرکت سونی آن را برای استفاده توسط کاربران هدست واقعیت مجازی Play Station VR طراحی کرده باشند. اگر چه شرکت سونی حق امتیاز مربوط به این محصول جدید را چیزی نزدیک به دو سال قبل به ثبت رسانده است، اما مسئول اصلی ثبت این حق امتیاز یعنی مرکز ثبت حق امتیاز محصولات و نشان های تجاری در امریکا به تازگی اطلاعات مربوط به ثبت این کنترلر جدید را آشکار ساخته است. بنا بر این می توان انتظار داشت که ظرف روز ها یا هفته های آینده شرکت سونی توضیحات بیشتری را به شکل رسمی در اختیار علاقه مندان به آگاهی از ماهیت این کنترلر مرموز و دستکش مانند قرار دهد.

 

پس از شرکت سونی به سراغ رقیب این شرکت در دنیای بازی های کامپیوتری یعنی نینتندو و کنسول مرموز این شرکت یا همان NX می رویم. هر چند که هنوز هم تمامی نکات مربوط به کنسول جدید شرکت نینتندو در مه غلیظی از ابهام قرار دارد (و سران نینتندو هم هیچ تمایلی به زدودن این مه از خود نشان نمی دهند) اما بر اساس اخباری که در طی چند ماه اخیر از گوشه و کنار به گوش رسیده است، به نظر می رسد که چشم انتظاران کنسول NX توانسته باشند با تعدادی از عناوین لانچ این کنسول آشنا شوند (تا کنون اخبار و شایعات مذکور حکایت از عرضه شدن نسخه ای جدید از مجموعه ی Super Smash Bros به همراه عنوان جدیدی از سری بازی های افسانه ی زلدا برای کنسول NX داشته اند). حال خبر می رسد که یک شرکت سرشناس 3rd Party قصد دارد تا یکی از عناوین بسیار شاخص و بزرگ خود را به روی کنسول NX بیاورد. اگر چه هنوز نام این شرکت و اثری که در حال پورت کردن آن بر روی کنسول NX به سر می برد مشخص به نظر نمی رسد اما خبر تولید اثر مذکور برای کنسول NX توسط یکی از افرادی که در فرآیند تست نسخه ی بتای این بازی شرکت داشته فاش شده است. به هر حال چشم انتظاران کنسول NX از هم اکنون می توانند منتظر ملاقات با عنوان بزرگ و شاخصی باشند که توسط شرکت نینتندو ساخته نمی شود و احتمالاً یکی از عناوین لانچ کنسول NX خواهد بود. اثری که با توجه به شاخص بودن نام خود و سازندگانش (و همچنین سابقه ی همکاری ناشرانParty 3rd Party در نسل حاضر با شرکت نینتندو) می تواند عناوینی نظیر Batman Arkham Knight یا Call of Duty: Black Ops 3 باشد. به هر حال موارد مذکور تنها حدس و گمان هستند و برای آگاهی از چند و چون کنسول NX و آثار در دست تولید برای آن باید مدت زمان بیشتری را به انتظار بنشینیم.

منبع: سخت افزارمگ