مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ ۵,۰۰۰ هدست واقعیت مجازی برای معرفی S7 و S7 Edge آماده کرده بود

اگر کنفرانس اختصاصی سامسونگ در نمایشگاه بارسلون را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که غول کره‌ای برای نمایش محصولاتش، از حدود ۵۰۰۰ هدست واقعیت مجازی استفاده کرده بود. اما شاید گفتن این حرف آسان باشد ولی جامه عمل پوشاندن به چنین آماری، کار ساده‌ای نیست. با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه سامسونگ موفق شده تا برای هر یک از حضار در کنفرانس،‌ یک هدست واقعیت مجازی با قابلیت استریم همزمان تصاویر و ویدیوها ارائه کند.

بزرگترین چالش پیش روی سامسونگ برای اجرای این کار، آن بود که آن‌ها چگونه می‌خواستند انرژی بیشتر از ۵۰۰۰ هدست را در حین رونمایی تامین نگاه دارند و در عین حال، هیچگونه مشکلی در ارتباط بین هر یک از این هدست‌ها به وجود نیاید یا یکی از آن‌ها در میانه کار قطع نشود.

همین چالش‌ها سبب شده بود تا سامسونگ یک هدست واقعیت مجازی و تکنولوژی برای مخابره اطلاعات بدان برای این کنفرانس طراحی کند. با آزمون و خطای کره‌ای‌ها، ابتدا ۱۰۰ دستگاه با موفقیت تست شد و سپس این رقم به ۵۰۰ و ۱۰۰۰ عدد دستگاه به صورت همزمان رسید. در این بین سامسونگ با رفع تمامی مشکلات و موانع موجود بر سر راه،‌ تلاش کرد تا به بهترین نحو دستگاه‌ها را برای روز برگزاری کنفرانس‌اش آماده کند.

همچنین سامسونگ برای اینکه از  صحت آزمایشات و نتایج آن اطمینان داشته باشد تدبیرهای دیگری نیز اندیشیده بود. کره‌ای‌ها از طریق اتصال NFC بین هر هدست با شماره صندلی،‌ امکان فهمیدن فوری مشکلات و برطرف کردن آن را با سرعت بیشتری امکان پذیر کردند.

این مراسم همچنین اولین کنفرانس سامسونگ نیز محسوب می‌شود که میزبان بیشتر از ۳۰ میلیون ببیننده از سراسر دنیا که کنفرانس را به صورت زنده و ۳۶۰ درجه مشاهده می‌کردند، بود.

منبع: زومیت