مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کنسول NX نینتندو در سال جاری و همراه با بازی زلدا عرضه خواهد شد

در طی چند ماه اخیر همواره نام شرکت نینتندو در کنار شایعات و حواشی فراوانی آورده شده است. شایعات و حرف و حدیث های بسیاری که تمامی آن ها حول و حوش کنسول جدید و مرموز نینتندو می گردند. اگر چه شرکت نینتندو مدت ها پیش از این وجود کنسول جدید خود که در حال حاضر فعلاً با نام موقت NX شناخته می شود و همچنین فرآیند تولید و توسعه ی آن را به طور رسمی مورد تایید قرار داده بود، اما هنوز هیچ اطلاعات درستی از ماهیت این کنسول پر رمز و راز در دست نیست و علاقمندان شرکت نینتندو هنوز به طور واضح نمی دانند که قرار است در آینده ای نزدیک دقیقاً با چه محصولی روبرو باشند. در واقع تنها نکاتی که طی چند ماه اخیر از گوشه و کنار در رابطه با کنسول NX به گوش رسیده اند شایعات پی در پی و گمانه زنی های ریز و درشتی بوده اند که هر چه پیش تر می رویم تعداد آن ها نیز بیشتر می شود. حال یکی از این شایعات به احتمال آمدن نسخه ای جدید از سری بازی های افسانه ی زلدا بر روی کنسول NX اشاره دارد.

به تازگی یکی از منابع نزدیک به شرکت نینتندو خبر از این داده است که کنسول جدید این شرکت که در حال حاضر با نام موقت NX شناخته می شود در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. در عین حال این منبع نزدیک به نینتندو مدعی شده است که هم اکنون این شرکت ژاپنی در حال کار بر روی نسخه ای جدید از سری بازی های زلدا به سر می برد. نسخه ای منحصر به کنسول NX که قرار است به عنوان یکی از بازی های لانچ این کنسول به بازار عرضه شود و تقریباً همزمان با کنسول NX یا کمی پس از آن به ملاقات علاقمندان سری بازی های افسانه ی زلدا خواهد آمد (پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر انتشار نسخه ای از بازی Super Smash Bros به عنوان یکی از بازی های لانچ کنسول NX مطرح شده بود). البته شرکت نینتندو در نمایشگاه E3 سال 2014 میلادی به معرفی نسخه ای جدید از سری بازی های زلدا برای کنسول WiiU پرداخته و هواداران خود را حسابی غافلگیر کرده بود. با این حال تا همین چند ماه قبل هیچ خبری از بازی مذکور به گوش نمی رسید تا این که بالاخره شرکت نینتندو طی ماه های گذشته بر انتشار این بازی برای کنسول خانگی WiiU مهر تایید زد و به این نکته اشاره کرد که این بازی در پایان سال جاری میلادی برای کنسول WiiU منتشر خواهد شد. با این اوصاف هیچ مشخص نیست که آن نسخه ای از سری زلدا که قرار است برای کنسول NX منتشر شود آیا شکل بهبود یافته ای از همین بازی WiiU خواهد بود یا این که شرکت نینتندو به طور کل قصد انتشار یک زلدای کاملاً جدید را برای کنسول تازه نفس خود در سر می پروراند. البته منبع مذکور تنها به ذکر نام زلدا بسنده نکرده است و از نسخه ی جدیدی از بازی Minecraft نیز نام برده است. اگر چه در ماه سپتامبر سال گذشته ی میلادی شاهد انتشار نسخه ای از بازی ماینکرفت بر روی کنسول خانگی WiiU بودیم، اما به نظر می رسد که قرار است به زودی نسخه ای دیگر از بازی ماینکرفت برای این کنسول منتشر شود که در آن تعدادی از شخصیت های مشهور شرکت نینتندو نیز حاضر خواهند بود (احتمالاً جناب ماریو هم یکی از آن ها به شمار می رود!).

همچنین شایعات مذکور حکایت از آن دارند که بازی Shin Megami Tensei X Fire Emblem در نیمه ی دوم سال جاری میلادی برای مخاطبان غربی منتشر خواهد شد (نسخه ی ژاپنی این بازی در ماه های پایانی سال میلادی گذشته برای مخاطبان ژاپنی زبان منتشر گردید). به هر حال بسیاری از علاقمندان شرکت نینتندو همچنان در این انتظار به سر می برند که سران این شرکت بالاخره مهر سکوت خود را شکسته و اطلاعات بیشتری را در رابطه با کنسول NX منتشر سازند. اطلاعاتی که می تواند به تمامی شایعات و حرف و حدیث هایی که پیرامون این کنسول جدید و مورد انتظار وجود دارد پایان دهد. هر چه باشد پیش از این سران شرکت نینتندو در میانه های سال میلادی گذشته، ارائه ی اطلاعات بیشتر در رابطه با کنسول NX را به سال 2016 میلادی موکول کرده بودند. در واقع هم اکنون ماه دوم این سال هم در حال پایان یافتن است و هنوز شاهد پنهان ماندن کنسول NX در پستو های شرکت نینتندو هستیم!

منبع: سخت افزارمگ