مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

چگونه قابلیت چند پنجره‌ای را در اندروید 6 فعال کنیم؟

همانطور که اعلام شده بود یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۶.۰ مارشمالو، قابلیت چند پنجره‌ای است که پیش از این هم در گوشی‌های سری Galaxy Note دیده بودیم. این ویژگی هنوز به صورت کامل و نهایی برای اندروید مارشمالو عرضه نشده است. اما  با راهنمایی‌هایی که در این مطلب آورده‌ایم، می‌توانید آن را در دستگاه خود فعال کنید. یش از هرچیزتوجه داشته باشید که:

1-  دستگاه شما روت شده باشد.

2-  یک برنامه مدیریت فایل با ویرایشگر متن مانند ES File Explorer یا برنامه‌ی Build Prop Editor روی آن نصب شده باشد. ما در این مطلب از برنامه‌ی دوم استفاده می‌کنیم.

دانلود ES File Explorer از گوگل پلی

دانلود Build Prop Editor از گوگل پلی

حال با انجام سه گام زیر می‌توانید قابلیت چند پنجره‌ای را فعال کنید.
گام اول
برنامه‌ی Build Prop Editor را باز کنید و به پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی ro.build.type برسید. روی آن تپ کنید و وضعیت Property Value را ازuser به userdebug تغییر دهید.

hhhhh.jpg2

گام دوم

روی save تپ کنید و سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، Yes را بزنید تا دستگاه ریبوت شود. این راه‌اندازی مجدد برای ثبت تغییرات، ضروری است.

hhhhh.jpg3

گام سوم

بعد از اینکه دستگاه روشن شد به آدرس زیر بروید:

Settings > Developer options > Multi-window mode

و تیک آن را بزنید.

(اگر پنجره‌ی Developer options را نمی‌بینید، به Settings > About phone بروید و هفت بار روی Build number> تپ کنید تا این گزینه فعال شود.)

hhhhh.jpg1

حال می‌توانید از قابلیت چند پنجره‌ای استفاده کنید.

در نمای چند پنجره‌ای، یک براکت مربعی در بالا و سمت راست آیکون هر اپ می‌بینید. روی نشانگر تپ کنید تا صفحه نمایش را همان‌گونه که می‌خواهید تقسیم‌بندی کنید: نیمه‌ی بالا، نیمه‌ی پایین و یا تمام صفحه. در حالت نمای باز می‌توانید بین بالا و پایین یا چپ و راست سوئیچ کنید.

یک بار که تقسیم‌بندی صفحه نمایش را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن برای همیشه در این حالت نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر انتخاب کرده‌اید که یوتیوب در نیمه‌ی بالایی نمایش داده شود، هرگاه یوتیوب را در لیست چند پنجره‌ای باز کنید، در نیمه بالایی نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را تمام صفحه ببینید، باید دوباره روی براکت مربعی که در بالا و سمت راست آیکون آن برنامه قرار دارد، تپ کنید.

hhhhh.jpg4

قابلیت چند پنجره‌ای اندروید مارشمالو به طرز فوق‌العاده‌ای، عالی کار می‌کند. بجز اینکه یک مقدار، دستگاه را سنگین می‌کند و گاهی اوقات هم با مشکل هم‌پوشانی برنامه‌ها مواجه می‌شود (مثل آنچه در تصویر می‌بینید، هدر برنامه‌ی عکس بالا سمت چپ دچار این مشکل شده است.)، دیگر مشکلی برای این قابلیت گزارش نشده است.

متاسفانه نمی‌توان پنجره‌های تقسیم‌بندی شده را تغییر سایز داد اما باید به یاد بیاورید که این ویژگی هنوز نهایی نشده است و قطعا در آینده این نقایص رفع خواهد شد.