مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

خودروی الکتریکی پورشه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته باتری در سال 2020 عزضه خواهد شد

روز جمعه، خودروساز آلمانی، پورشه اعلام کرد که با سرمایه گذاری ۱.۰۹ میلیارد دلاری تصمیم به گسترش کارخانه خود گرفته و می خواهد بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید نیز ایجاد نماید.

اما علت چنین کاری چیست؟ پورشه تصمیم راسخ خود را گرفته تا با تسلا به رقابت بپردازد و آغازگر همین پیکار نیز یک خودروی کاملا الکتریکی به نام Mission E است که چند ماه پیش به شکل رسمی معرفی شد.

porrrrr.jpg1

پورشه برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در ماه سپتامبر از Mission E پرده برداشت. شرکت آلمانی اکنون اطلاعات تازه ای را در اختیار رسانه ها قرار داده و می گوید این خودرو تا پنج سال آینده به شکل انبوه تولید خواهد شد و در سال ۲۰۲۰ علاقمندان به خودروهای الکتریکی قادر به اتباع Mission E خواهند بود.

آقای «ولفگانگ پورشه» رییس هیئت مدیره شرکت مورد بحث در بیانیه ای عنوان نموده:‌ «با خودروی Mission E، ما آینده خود را مشخص نموده ایم. حالا که جهان به سوی تغییر و خودروهای الکتریکی می رود، باز هم پورشه در صف ابتدایی برندهای برتر و اسپورت حضور خواهد داشت.»

porrrrr.jpg2

مشخص نیست که شرکت یاد شده در نسخه نهایی مخصوص کاربران، تکنولوژی هایی که در نمایشگاه فرانکفورت به تصویر کشیده شدند را قرار خواهد داد یا خیر ولی با این حال خبر می رسد که پورشه تصمیم دارد باتری این خودرو را به قسمت مثال زدنی آن تبدیل کند.

Mission E نیز همانند محصولات تسلا در چندین نمونه با باتری های مختلف ارائه خواهد شد و می تواند شتابی قابل تحسین را برای کاربرش به ارمغان آورد.

porrrrr
پورشه این خودرو را به باتری های نوع lithium-ion تجهیز نموده که با هر بار شارژ، قادر به طی کردن مسافت ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. خودروی مورد بحث همچنین قادر است در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شرکت پورشه همچنین خبر می دهد که در حال کار بر روی نوعی از تکنولوژی شارژ است که به این خودرو اجازه می دهد در ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد از باتری را پر نماید.

porrrrr.jpg4

در این میان لازم به اشاره است که میانگین خودروهای تسلا برای پیمودن یک مسیر با استفاده از یک بار شارژ باتری، 400 کیلومتر است هرچند که گران ترین نمونه های Model S از تسلا [با حالت Ludicrous] قادر هستند در ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

porrrrr.jpg5