مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کمپانی DJI پهپادی ساخته است که روند سم پاشی مزارع را بهبود می بخشد

کمپانی چینی DJI شهرت زیادی در ساخت و عرضه انواع پهپادهای مختلف دارد و سری پهپادهای Phantom 3 آن ها، جزو بهترین درون های حال حاضر بازار به شمار می روند. اما این کمپانی به تازگی از پهپاد هشت روتوره خود به نام Agras MG-1 رونمایی کرده که بیش از هر چیز، برای صنایع کشاورزی و سم پاشی کاربرد خواهد داشت.

پهپاد Agras به یک تانکر 10 لیتری مجهز شده است و می تواند سطحی برابر با 7 الی 10 جریب را در زمانی کم تر از 1 ساعت سم پاشی کند. DJI می گوید که سم پاشی از طریق Agras تا 40 برابر موثرتر از سم پاشی به صورت دستی و توسط انسان انجام می شود.

پهپاد مورد بحث، با استفاده از یک رادار مایکرویو می تواند سطح زمین را مورد بررسی قرار داده و ضمن حفظ فاصله مناسب نسبت به گیاهان، مقدار مناسبی از مایعات داخل تانکر را روی آن ها اسپری می کند. Agras می تواند در هر ثانیه، تا 8 متر ارتفاع بگیرد به تبع همین، به صورت گسترده تری سم پاشی کند. در همین حال، تنظیمات اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی پهپاد هم از جمله امکانات آن به شمار می روند.

پهپاد Agras را می توان سرآغازی بر استفاده از درون های مختلف در حوزه های صنعتی دانست و به نظر می رسد که در آینده نزدیک، شاهد محصولات مشابه بیش تری باشیم. در هر حال، این پهپادها برای هر کسی ساخته نشده اند و برای دریافت آن، باید مبلغ 15000 دلار بپردازید. Agras ابتدا در بازار چین و کره و سپس در سایر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.