مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دونالد ترامپ از رهبران جهانی درخواست کرده که با گوشی شخصی او تماس بگیرند

دونالد ترامپ علاقه دارد که بهترین دوست همه افراد باشد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد که تشریفات را کنار گذاشته و با گوشی شخصی خودش با دوستانش تماس بگیرد. این کار به دلایل مختلف برای افرادی که حرفه‌شان حفظ مسائل امنیتی است، نگران کننده است.

ترامپ از زمان انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده همواره پروتکل‌های امنیتی ملی را نادیده گرفته است و نمونه‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند او اطلاعات محرمانه را به خطر انداخته است. یکی از مواردی که از روز نخست پرسنل امنیتی را به شدت نگران کرده است، گوشی شخصی ترامپ بوده است. ترامپ در ابتدا سعی داشت که از همچنان از گوشی اندرویدی غیر ایمن خود استفاده کند و در نهایت راضی شد که این گوشی اندرویدی را با یک آیفون تعویض کند که در حالت کلی ایمنی بیشتری دارد.

بیاید امیدواریم باشیم که سرویس مخفی ایالات متحده توانسته ترامپ را راضی کند که از یک آیفون به خصوص با ایمنی بالاتر استفاده کند اما در هر حال ترامپ هم چنان به کارهای قبلی خود ادامه می‌دهد و به صورت پیوسته، پست‌های جدیدی در توییتر به اشتراک می‌گذارد که اغلب بسیار چالش برانگیز هستند. گرچه به تازگی با خبر شدیم که توییتر تنها اپلیکیشن سوم شخصی است که روی آِفون ترامپ نصب است و این موضوع کمی خطرات احتمالی را کم می کند.

اما خبر نگران کننده جدید این است که ترامپ اصرار دارد سایر رهبران جهانی به جای استفاده از کانال‌های مختلف به صورت مستقیم با گوشی او تماس بگیرند. این موضوع تنها باعث نگرانی‌های امنیتی نمی‌شود بلکه روابط دیپلماتیک کشورها را نیز به خطر خواهد انداخت.

تماس بین رهبران جهانی اغلب فرآیندی است که از قبل توسط کارشناسان بررسی و برنامه ریزی می‌شود. از سوی دیگر حرف‌هایی که بین رهبران رد و بدل می‌شود اغلب به صورت عمومی نیز به اشتراک گذاشته می‌شود اما ترامپ قصد دارد تمامی این مراحل را دور بزند و به صورت شخصی وارد عمل شود. ترامپ تا به حال از رهبرات کانادا، مکزیک و فرانسه درخواست کرده است که با گوشی شخصی او تماس بگیرند.

همه می‌دانند که گوشی های رهبران جهانی قابل هک شدن است. به همین دلیل اوباما تا اخرین سال‌های ریاست جمهوری خود از یک گوشی بلک بری ایمن شده استفاده می‌کرد و افراد کمی شماره موبایل او را داشتند.

منبع: تک شات