مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

باتری های الکترونیکی جدید برای ماشین‌های برقی

خودروهای برقی یکی از وسایل بسیار نقلیه بسیار مناسب هستند که علاوه بر ارزان بودن در مصرف سوخت انرژی پاکی نیز دارند، اما در رابطه با خودرو های برقی همیشه این موضوع مطرح بوده است که این خودرو ها مدت زمان کمی کی توانند روشن بمانند.

خودروهای برقی یکی از نتایج بسیار خوب فناوری است و اگر بشر با اختراعات خود لطفی در حق زمین کرده باشد خودرو برقی یکی از بزرگ ترین لطف ها است. خودرو های برقی قابل شارژ هستند و در واقع همین موضوع نیز به بزرگ ترین عیب این خودرو ها تبدیل شده است. یک خودرو برقی به صورت متوسط می تواند ۱۶۱ کیلومتر با هر بار شارژ طی کند که با این تفاسیر با خودرو معمولی قابل مقایسه نیست. اگر در یک مسیر مجبور باشید از برف پاک کن نیز استفاده کنید بدون شک شارژ خودرو برقی شما زودتر نیز تمام خواهد شد. محققان دست به تولید باتری های جدیدی زده اند که با استفاده از این باتری ها می توان با هر بار شارژ چیزی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کرد.

ماشین های برقی یک باتری ندارند بلکه منبع انرژی این ماشین ها مجموعه ای از باتری ها است که از هزاران سلول باتری تشکیل شده است و دیگر خبری از سیم ها واتصالات نیست. سلول های باتری بررسی شده به صورت جداگانه هر کدام نیاز به یک پایانه انرژی دارند. سیم کشی ها به صورت میانگین چیزی حدود ۵۰ درصد از فضای باتری را اشغال می کنند و حذف این سیم کشی ها باعث ایجاد فضای بیشتر برای قرار دادن منابع انرژی بیشتر است.

این ایده توسط همکاری ThyssenKrupp و کمپانی مهندسی خودرو های IAV طراحی و برنامه ریزی شده است و در واقع سیستم باتری های جدید به صورتی است که با کاهش اجزای تشکیل دهنده ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی برق ایجاد می شود. در سلول های خورشیدی سلول های سوختی با ترکیب اکسیژن و گازی از خانواده متان و هیدروژن، برق تولید می کنند. یکی از شاخصه‌های اصلی سلول های خورشیدی وجود صفحه دوقطبی در این سازه است که اطراف سلول خورشیدی را پوشش می دهند، در واقع هدف از این پوشش جمع آوری برق است، در این ساختار سلولی یک بخش به آنود تبدیل شده و بخش دیگر به کاتود تبدیل شده و به این صورت جریان برقی به راه می افتد.

در ساختار باتری های جدید باتری ها با ساختار های ذکر شده کنار هم قرار می گیرند و به یک منبع بزرگ تر در قسمت بالای باتری متصل می شوند و از این طریق انرژی در سراسر خودرو پخش می شود.

نتیجه این تلاش ها منجر به تولید خودرو های برقی با ابعاد باتری بزرگ تر وهم چنین فضای بیشتری برای حمل بار می شود. با شرایط ذکر شده خودرو های برقی با هر بار شارژ می توانند ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کنند.

این طرح در حال حاضر در شرایط آزمایشگاهی تست شده است و این فناوری تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود.

منبع: کلیک