مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

این کلاه الکتریکی به افراد مبتلا به سرطان مغز فرصت زندگی بیشتری می دهد

در حالیکه علم هنوز نتوانسته به راهکاری برای غلبه همیشگی بر سرطان دست یابد، فناوری توانسته در این زمینه به دستاوردهای جالبی دست یابد و کمپانی Novocure دستگاهی را به نام Optune توسعه داده است، که کلاهی الکتریکی است که اگر بیماران مبتلا به سرطان مغز آن را به سر بگذارند می تواند به افزایش طول عمر آنها کمک کند.
کلاه Optune میدان های الکتریکی با تراکم پایین را به داخل مغز فردی که آن را به سر دارد ارسال می کند. به گفته ی محققان، این روش بر اساس این نظریه توسعه داده شده است که این میدان های الکتریکی می توانند مانع تقسیم سلولی شوند که به نوبه ی خود اثری “ضد سرطانی” دارد و بدین ترتیب سرطان نمی تواند با سرعت معمول رشد و گسترش پیدا کند که خود در نهایت به طول عمر بیشتر بیمار منتهی می شود.
به گفته ی دکتر راجر استاپ، پروفسور بخش جراحی اعصاب دانشگاه پزشکی فاینبرگ:

گلیوبلاستوما کشنده ترین بیماری بدخیم سیستم عصبی مرکزی در بزرگسالان است. آخرین باری که درمانی برای افزایش احتمال زندگی این گروه از بیماران پیشنهاد شد بیش از ده سال پیش بود.

بر اساس تحقیقی که چندی پیش توسط محققان انجام شد، مشخص شد که احتمال بقای پنج ساله بیماران با این روش از 5% به 13% افزایش یافت و میانگین ادامه حیات نیز از 16 ماه به 21 ماه افزایش یافت. متاسفانه Optune با قیمت 700 دلار در روز در اختیار بیماران قرار می گیرد. البته به نظر می رسد اکثریت شرکت های بیمه در آمریکا این هزینه را تحت پوشش قرار می دهند.

منبع: تک شات