مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با Playable Ads مایکروسافت کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها را پیش از نصب تست کنند

 

گوگل حدود یک سال گذشته قابلیت جدیدی به نام Instant Apps را معرفی کرد، قابلیتی که به کاربران امکان می‌داد به جای اینکه مجبور باشند برای تست کردن یک اپلیکیشن ابتدا آن را دانلود کنند، بتوانند این برنامه را در محیط وب اجرا کنند (البته در برخی موارد در ظرفیت محدود). به این ترتیب کاربران می‌توانند پیش از دانلود و نصب یک اپلیکیشن، قابلیت‌های مختلف آن را امتحان کنند و در صورت دلخواه مراحل دانلود و نصب برنامه را ادامه دهند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت هم از این ایده خوشش آمده چون این شرکت اکنون از قابلیتی به نام Playable Ads رونمایی کرده است. به گفته مایکروسافت Playable Ads راهکاری کاملا جدید است تا کاربران نهایی بتوانند با آگهی های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا زمانی که یک تبلیغ را مشاهده می‌کنند، بدون نیاز به ترک اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستند، روی تبلیغ ضربه بزنند، در این حالت اپلیکیشنی که مربوط به این تبلیغ است به مدت سه ثانیه برای کاربر اجرا می‌شود و کاربر می‌تواند درست مانند زمانی که این برنامه روی گوشی‌ای نصب شده است، از آن استفاده کند.

این قابلیت در حالت کلی شباهت زیادی به Instant Apps گوگل دارد، با این تفاوت که جنبه آزمایشی آن بیشتر مشهود است تا کاربران بتوانند درباره دانلود کردن یا نکردن یک اپلیکشین تصمیم گیری کنند. به گفته مایکروسافت این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا برای تصمیم گیری درباره نصب یک اپلیکیشن فرصت کافی داشته باشند. در پایان مدت زمانی که این تبلیغ تعاملی در حال پخش است، کاربر می تواند در صورت علاقه برای نصب اپلیکیشن روی یک لینک ضربه بزند.

البته احتمالا زمان 3 ثانیه برای تصمیم گیری درباره کاربردی بودن یک برنامه نسبتاً کوتاه است اما ممکن است برخی کاربران در همین زمان کوتاه نیز بتوانند مفید بودن این برنامه را برای خودشان تشخیص دهند. به گفته مایکروسافت این قابلیت هنوز در مرحله پیش نمایش محدود قرار دارد و نمی توان به این زودی ها منتظر عرضه عمومی آن بود.

منبع: تک شات